Az idei Forma-1-es közvetítésekben különleges újítást hallhattunk: a pilóták és csapataik közötti rádióforgalom mellett bemutatták azt is, hogy a csapatok hogyan kommunikálnak a Nemzetközi Automobil Szövetség embereivel a futam közben.

Alapvetően minden alakulatnál egy ember, a sportigazgató felel ezért, őt tájékoztatják például, ha az alakulat pilótája büntetést kap. Az elmúlt időszakban – főként a Mercedesnek és a Red Bullnak köszönhetően – elég sok FIA-féle rádiózás került adásba, és sokszor már a csapatfőnökök is szót kértek Michael Masitól. Mindez Abu-Dzabiban elérte a csúcspontot, Toto Wolff pedig kétségbeesett üzenetével tette az intézményt a lehető legnevetségesebbé.

Nem csoda ezek után, hogy Ross Brawn, az F1 sportszakmai főnöke már a jövő évtől elnémítaná a csapatfőnököket ilyen téren. „Nem elfogadható, hogy a csapatfőnökök ilyen nyomás alá helyezik Michaelt a futam alatt. Toto Wolff nem követelheti, hogy ne jöjjön be a biztonsági autó és Christian Horner nem követelheti, hogy vegyék vissza körüket a lekörözött versenyzők” – osztotta ki a csapatfőnököket a szakember.

„Ez a versenyigazgató dolga. Jövőre már nem lesz ilyen kontakt” – célzott Masi és a csapatfőnökök beszélgetésére Brawn.