Az idei évtől hivatalosan már nincs jelen a Forma-1-ben a Honda, de ahogyan arra számítani lehetett, továbbra is szoros kapcsolatot ápol a Red Bull-lal – ennek jegyében a japánoktól számos szakember igazol a Milton Keynes-iek frissen alapított motorrészlegéhez, többek között a projektet eddig vezető Jamamoto Maszasi.
Eredetileg idén már kizárólag a Red Bull Powertrains felelt volna a Red Bull és a testvércsapat AlphaTauri motorellátásáért a Honda alkatrészeinek felhasználásával, de ez hamar változott: az új elképzelések szerint 2023-tól hárult volna a feladat teljesen az energiaitalosokra, azonban Dr. Helmut Marko, a csapat tanácsadója ennél is újabb fejlményekkel tudott szolgálni.
Marko az Autorevue legutóbbi nyomatott számának adott interjújában árulta el, hogy 2025 végéig a Honda szakurai gyárából érkeznek az erőforrások. Egyelőre nem véglegesítették az új szerződést, de a motorsportfőnök hozzátette: a Red Bull nem is nyúl hozzá az erőforrásokhoz, csupán a finombeállításokkal és a kalibrációkkal kellene foglalkozniuk.
A Motorsport.com szerint ráadásul mindez úgy lenne logikus, ha névlegesen is maradna az F1-ben a Honda, mert így a Red Bull Powertrains 2026-ban, az új motorformula bevezetésekor új szereplőként jelenhetne meg, amivel különböző előnyökre tehetnének szert a szabályok értelmében.
A következő négy évben mindemellett az épülő Milton Keynes-i üzemben az új motorok fejlesztésére, építésére tudnának fókuszálni, noha korábban szóba hozták, hogy a Volkswagen-csoport részéről érdeklődő gyártók (Audi, Porsche) valamelyikével paktálhat le hosszabb távon a Red Bull.