A csütörtöki naphoz hasonlóan pénteken is kétszer négy órát tölthettek pályán a Forma-1-es csapatok, melyek a szezonnyitó helyszínén, Bahreinben készülnek a jövő hétvégén rajtoló évadra – a felkészülés most hatványozottan fontos, hiszen nemcsak új idény, hanem új korszak is kezdődik a királykategóriában az aerodinamikai szabályváltozásoknak köszönhetően.
Pénteken a nap első felében Esteban Ocon bizonyult a leggyorsabbnak az Alpine-nal, megelőzve a ferraris Charles Leclerc-t és a Red Bull világbajnokát, Max Verstappent. Fennakadásokban kicsit sem volt hiány, a tesztüzemeket leszámítva kétszer lendültek meg a piros zászlók: Nicholas Latifi autóján felmondták a fékek a szolgálatot, és ugyan a kanadai megpróbált még elcsordogálni a bokszutcáig, a terhelést nem bírta a felfüggesztés, így kicsúszott a pályáról a Williamsszel. Lángra is kapott a jobb hátsó fék, és miközben a pályabírók csatlakoztak a versenyzőhöz az oltásban, az egyiknek az arcába robbant a gumi.
Wow. This seems quite alarming to me...
— Blaynos (@Blaynos14) March 11, 2022
Nicholas Latifi spins out with what looks like rear brake failure, and something then explodes when the marshal is using his fire extinguisher on the Williams 🔥#F1 #F1Testing pic.twitter.com/TjAvcJ564f
Csak 12 kört tett meg a kellemetlen incidenst megelőzően Latifi, és a nap hátralevő részében már nem is térhetett vissza a pályára. Nem sokkal az újraindítás után Sebastian Vettel alatt is megállt az autó, ám ő még félre tudott húzódni az Aston Martinnal, nem úgy, mint Valtteri Bottas az Alfa Romeóval – a finn így a délelőtti etap utolsó perceiben ismételten előcsalogatta a piros zászlókat.
Egyelőre a McLaren sem mondhatja el magáról, hogy ne lennének problémái, hiszen Daniel Ricciardo több negatív koronavírus-teszt felmutatása mellett sem érzi jól magát, így továbbra is Lando Norris látta el a pályán zajló munkát. Már amennyire tudta: közismert, hogy a fékproblémák alaposan megnehezítik a csapat életét, és ahogy fogalmaztak, „versenyt futnak az idővel”, mivel a wokingi főhadiszállásról várják a pótalkatrészeket.
A délutáni órákban előbb Ocon, majd Norris neve mellett jegyezhettünk egy-egy piros zászlót eredményező megállást, az utolsó percekben pedig a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által elrendelt újabb „próbapiros” miatt nem körözhettek az autók.
Carlos Sainz bizonyult a leggyorsabbnak a második tesztnapon, az ezúttal is stabil napot záró Ferrarival több mint fél másodperccel verte Verstappent, míg a regnáló vb-győztestől alig néhány századdal maradt el Lance Stroll (Aston Martin). Mindhárman C4-es gumikon autózták legjobb idejüket, míg Lewis Hamilton már C5-ös abroncsokon ért oda a negyedik helyre.
Ocon tette teljessé az első öt sorrendjét, és a leállás ellenére viszonylag sok, 111 körrel fejezte be a munkát. Ebben a mutatóban viszont az AlphaTauri volt a leghatékonyabb, Cunoda Juki ugyanis 120 kört tett meg a nap folyamán. A japán versenyző csapattársa, Pierre Gasly csütörtökön az élre kormányozta az AT03-at.
Hozzátartozik még a második nap krónikájához, hogy a délutáni órákban több mint egy év után ülhetett ismét Forma-1-es autóba Kevin Magnussen, a dán ráadásul az igen biztatónak mondható kilencedik időt autózta a Haasszal. A Nyikita Mazepin helyére szerződtetett Magnussen előtt Leclerc, Norris és Vettel végzett, mögötte pedig Cunodával lett teljes az első tíz sorrendje.
Szombaton is pályára gördül még a mezőny, míg az év első futamát március 20-án rendezik. Az új F1-es érát március 15-én, kedden, a visszatérő Csapatrádió idei első adásában fogjuk felvezetni – a korábbi adások erre a linkre kattintva érhetőek el.
Frissítés (19:37): Nem sokkal cikkünk megjelenése után a McLaren megerősítette, hogy pozitív lett Daniel Ricciardo Covid-tesztje, így az ausztrál minden bizonnyal szombaton sem fog autóba ülni.
A második tesztnap végeredménye:
Versenyző | Csapat | Köridő | Gumi | Hátrány | Megtett körök |
1. Carlos Sainz | Ferrari | 1:33,532 | C4 | 60 | |
2. Max Verstappen | Red Bull | 1:34,011 | C4 | + 0,479 mp. | 86 |
3. Lance Stroll | Aston Martin | 1:34,064 | C4 | + 0,532 mp. | 70 |
4. Lewis Hamilton | Mercedes | 1:34.141 | C5 | + 0,609 mp. | 47 |
5. Esteban Ocon | Alpine | 1:34,276 | C4 | + 0,744 mp. | 111 |
6. Charles Leclerc | Ferrari | 1:34,366 | C3 | + 0,834 mp. | 54 |
7. Lando Norris | McLaren | 1:34,609 | C3 | + 1,077 mp. | 60 |
8. Sebastian Vettel | Aston Martin | 1:36,020 | C3 | + 2,488 mp. | 46 |
9. Kevin Magnussen | Haas | 1:36,505 | C3 | + 2,973 mp. | 39 |
10. Cunoda Juki | AlphaTauri | 1:36,802 | C3 | + 3,270 mp. | 120 |
11. Valtteri Bottas | Alfa Romeo | 1:36,987 | C2 | + 3,455 mp. | 25 |
12. Mick Schumacher | Haas | 1:37,846 | C2 | + 4,314 mp. | 23 |
13. George Russell | Mercedes | 1:38,585 | C2 | + 5,053 mp. | 67 |
14. Nicholas Latifi | Williams | 1:39,845 | C2 | + 6,313 mp. | 12 |
15. Csou Kuan-jü | Alfa Romeo | 1:39,984 | C2 | + 6,452 mp. | 48 |