A csütörtöki naphoz hasonlóan pénteken is kétszer négy órát tölthettek pályán a Forma-1-es csapatok, melyek a szezonnyitó helyszínén, Bahreinben készülnek a jövő hétvégén rajtoló évadra – a felkészülés most hatványozottan fontos, hiszen nemcsak új idény, hanem új korszak is kezdődik a királykategóriában az aerodinamikai szabályváltozásoknak köszönhetően.

Pénteken a nap első felében Esteban Ocon bizonyult a leggyorsabbnak az Alpine-nal, megelőzve a ferraris Charles Leclerc-t és a Red Bull világbajnokát, Max Verstappent. Fennakadásokban kicsit sem volt hiány, a tesztüzemeket leszámítva kétszer lendültek meg a piros zászlók: Nicholas Latifi autóján felmondták a fékek a szolgálatot, és ugyan a kanadai megpróbált még elcsordogálni a bokszutcáig, a terhelést nem bírta a felfüggesztés, így kicsúszott a pályáról a Williamsszel. Lángra is kapott a jobb hátsó fék, és miközben a pályabírók csatlakoztak a versenyzőhöz az oltásban, az egyiknek az arcába robbant a gumi.

Csak 12 kört tett meg a kellemetlen incidenst megelőzően Latifi, és a nap hátralevő részében már nem is térhetett vissza a pályára. Nem sokkal az újraindítás után Sebastian Vettel alatt is megállt az autó, ám ő még félre tudott húzódni az Aston Martinnal, nem úgy, mint Valtteri Bottas az Alfa Romeóval – a finn így a délelőtti etap utolsó perceiben ismételten előcsalogatta a piros zászlókat.

Egyelőre a McLaren sem mondhatja el magáról, hogy ne lennének problémái, hiszen Daniel Ricciardo több negatív koronavírus-teszt felmutatása mellett sem érzi jól magát, így továbbra is Lando Norris látta el a pályán zajló munkát. Már amennyire tudta: közismert, hogy a fékproblémák alaposan megnehezítik a csapat életét, és ahogy fogalmaztak, „versenyt futnak az idővel”, mivel a wokingi főhadiszállásról várják a pótalkatrészeket.

A délutáni órákban előbb Ocon, majd Norris neve mellett jegyezhettünk egy-egy piros zászlót eredményező megállást, az utolsó percekben pedig a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által elrendelt újabb „próbapiros” miatt nem körözhettek az autók.

Tűz és Ferrari-elsőség az F1-es teszten 1

Sainzé a leggyorsabb köridő a második tesztnapon a Ferrarival.

Carlos Sainz bizonyult a leggyorsabbnak a második tesztnapon, az ezúttal is stabil napot záró Ferrarival több mint fél másodperccel verte Verstappent, míg a regnáló vb-győztestől alig néhány századdal maradt el Lance Stroll (Aston Martin). Mindhárman C4-es gumikon autózták legjobb idejüket, míg Lewis Hamilton már C5-ös abroncsokon ért oda a negyedik helyre.

Ocon tette teljessé az első öt sorrendjét, és a leállás ellenére viszonylag sok, 111 körrel fejezte be a munkát. Ebben a mutatóban viszont az AlphaTauri volt a leghatékonyabb, Cunoda Juki ugyanis 120 kört tett meg a nap folyamán. A japán versenyző csapattársa, Pierre Gasly csütörtökön az élre kormányozta az AT03-at.

Hozzátartozik még a második nap krónikájához, hogy a délutáni órákban több mint egy év után ülhetett ismét Forma-1-es autóba Kevin Magnussen, a dán ráadásul az igen biztatónak mondható kilencedik időt autózta a Haasszal. A Nyikita Mazepin helyére szerződtetett Magnussen előtt Leclerc, Norris és Vettel végzett, mögötte pedig Cunodával lett teljes az első tíz sorrendje.

Szombaton is pályára gördül még a mezőny, míg az év első futamát március 20-án rendezik. Az új F1-es érát március 15-én, kedden, a visszatérő Csapatrádió idei első adásában fogjuk felvezetni – a korábbi adások erre a linkre kattintva érhetőek el.

Frissítés (19:37): Nem sokkal cikkünk megjelenése után a McLaren megerősítette, hogy pozitív lett Daniel Ricciardo Covid-tesztje, így az ausztrál minden bizonnyal szombaton sem fog autóba ülni.

A második tesztnap végeredménye:

Versenyző Csapat Köridő Gumi Hátrány Megtett körök
1. Carlos Sainz Ferrari 1:33,532 C4   60
2. Max Verstappen Red Bull 1:34,011 C4 + 0,479 mp. 86
3. Lance Stroll Aston Martin 1:34,064 C4 + 0,532 mp. 70
4. Lewis Hamilton Mercedes 1:34.141 C5 + 0,609 mp. 47
5. Esteban Ocon Alpine 1:34,276 C4 + 0,744 mp. 111
6. Charles Leclerc Ferrari 1:34,366 C3 + 0,834 mp. 54
7. Lando Norris McLaren 1:34,609 C3 + 1,077 mp. 60
8. Sebastian Vettel Aston Martin 1:36,020 C3 + 2,488 mp. 46
9. Kevin Magnussen Haas 1:36,505 C3 + 2,973 mp. 39
10. Cunoda Juki AlphaTauri 1:36,802 C3 + 3,270 mp. 120
11. Valtteri Bottas Alfa Romeo 1:36,987 C2 + 3,455 mp. 25
12. Mick Schumacher Haas 1:37,846 C2 + 4,314 mp. 23
13. George Russell Mercedes 1:38,585 C2 + 5,053 mp. 67
14. Nicholas Latifi Williams 1:39,845 C2 + 6,313 mp. 12
15. Csou Kuan-jü Alfa Romeo 1:39,984 C2 + 6,452 mp. 48