Lezajlott a harmadik szabadedzés a 2022-es Forma-1-es Bahreini Nagydíjon. Az utolsó, 60 perces gyakorlást a Red Bull-os Max Verstappen nyerte Charles Leclerc Ferrarija és a csapattárs Sergio Perez előtt.

A pilótáknak a péntekihez hasonló, bahreini viszonylatban hűvös körülmények között, 22 fokos levegő- és 38 fokos aszfalthőmérséklet mellett autózhattak. Mivel az időmérőt már villanyfényes körülmények között, még hűvösebb időben rendezik, az első percek még nem voltak eseménydúsak az év első szombati szabadedzésén.

Az installációs köröktől eltekintve az igazi akció szűk negyed óra elteltével kezdődött, az első erősebbnek nevezhető kört Lewis Hamilton rakta össze a Mercedesszel. Nem sokkal később azonban jöttek a Ferrarik, és átvették a vezetést Charles Leclerc, Carlos Sainz sorrendben.

A Red Bullok villanására sem kellett sokat várni: előbb Sergio Perez szétválasztotta a maranellóiakat, majd jött Max Verstappen, aki első mért körével rögtön az élre állt. Ezek az idők azonban még bő egy másodperccel lassabbak voltak a második edzésen látottaknál, tehát még közel sem járatták csúcsra a technikát az istállók egy, az időjárás miatt amúgy sem igazán releváns edzésen.

Féltáv előtt Leclerc majdnem leírta a Ferrarit a pálya középső szakaszán. A monacói a kavicságy végén, még a fal előtt megállt, miután túlságosan is meglovagolta a kerékvetőt, de ugyanezen a ponton pénteken is megforgott egyszer.

Az AlphaTauri japánja, Cunoda Juki pedig a bokszban akadt el: a másodéves pilóta ki akart hajtani a garázsból, de a kormány tekerésére nem mozdultak a kerekek. Az autó így maradt a garázsban, miközben a versenyző olajszagot jelentett. Cunoda végül egyetlen kört sem tett meg az edzésen hidraulikai gondjai miatt.

Bő húsz perccel a leintés előtt villant egyet a Mercedes: Hamilton alig egytizeddel volt lassabb Verstappen addigi legjobbjánál, a hétszeres világbajnok ilyen gyorsan még nem tette meg a bahreini kört a hétvége során. Igaz, ahogy már írtuk, a Red Bull hollandja ment már ennél egy másodperccel is jobban. Később csapattársa, George Russell át is vette a vezetést, kerek egytized másodperccel.

Sainz egy alkalommal csak ezredekkel volt lassabb Verstappennél, de a kör során egy helyen kiszélesítette a pályát. Az új szabályok szerint minden pályán minden alkalommal a fehér vonalak jelentik a határokat, a rázókő már sehol sem lesz a pálya része: az utat kiszélesítőktől elveszik az adott mért kört, futamon pedig három szabályszegés után repül az öt másodperces büntetés.

A szabadedzés végén többen is javítottak még idejükön, így alakult ki a végeredmény. Verstappen alig egytizeddel volt jobb Leclerc legjobban sikerült körénél, a harmadikként végző Perez lemaradása már negyed másodperc volt. Russell lett a negyedik a Mercedessel 4, Sainz a Ferrarival az ötödik öt tizedmásodperces lemaradással.

A hatodikként végző Hamilton mögött majdnem a két Haas következett, de Mick Schumacher mindkét gyors körébe belehibázott – a német a középső szektorban a leggyorsabb részidőt futotta. Így csak Kevin Magnussen jutott be a legjobb tízbe az amerikai csapat képviseletében, megelőzve az Alfa Romeo párosát, Valtteri Bottast és Csou Kuan-jüt, valamint Lance Strollt az Aston Martinban.

Az edzés végére maradt még néhány érdekes momentum: a Red Bull szerelői igencsak megszenvedtek, mire leszedték Verstappen autójáról a bal első gumit egy próbakiállás során. A Ferrarinál eközben egy veszélyes kiengedés történt, de Fernando Alonso jobban figyelt az érkező Alpine-ban, mint a maranellóiak embere – az incidens miatt vizsgálat is indult.

F1: Vezet a Red Bull, de közeledett a Mercedes 2

A teljes eredménylista

A Bahreini Nagydíj időmérője magyar idő szerint délután 4 órakor kezdődik.