Max Verstappen nyerte a Forma-1-es Szaúd-arábiai Nagydíjat a Ferrari kettőse, Charles Leclerc és Carlos Sainz előtt. A holland csak az utolsó körökben vezette az 50 körös futamot: eleinte a pole-ból rajtoló csapattársa, Sergio Perez, majd Leclerc vezetett, mielőtt az utolsó körökben komoly meccsbe nem kezdett a monacóival.
A legszerencsétlenebbül a negyedikként befutó Perez járt, aki úgy veszítette el a vezetést, hogy épp kiállása után küldték a pályára a virtuális biztonsági autót a williamses Nicholas Latifi autótörése miatt. A mexikói ekkor esett vissza a negyedik helyre, Sainz mögé, és ott is maradt.
A vezetést Leclerc örökölte meg, és Verstappennel együtt hamar elléptek kollégáiktól. Egy második virtuális biztonsági autós szakasz után, melyet több autó egyidejű leállása és kiesése (Fernando Alonso – Alpine, Daniel Ricciardo – McLaren, illetve a bokszban Valtteri Bottas – Alfa Romeo) okozott, a végjáték következett, ahol több taktikus oda-vissza előzés, illetve DRS-es játszadozás után Verstappen tudta előreverekedni magát.
Az élcsapatok mögött George Russell lett a legjobb a Mercedesszel, csapattársa, Lewis Hamilton a futam végére össze tudott kaparni egy pontot tizedik helyével. Közéjük befért még a csapattársával, Alonsóval óriásit vívó Esteban Ocon (Alpine), Lando Norris (McLaren), Pierre Gasly (AlphaTauri) és Kevin Magnussen (Haas).
A futam 19 indulójából (Mick Schumacher nem állt rajthoz) csak 14-et értékeltek, az említetteken kívül Cunoda Juki vérzett még el: az AlphaTauri japánja a rajtrácsra kivezető körön megállt lerobbanó kocsijával. Alexander Albont értékelték még, de a Williams-pilóta nem látta meg a kockás zászlót, miután ütközött Lance Stroll Aston Martinjával. Miatta dupla sárga zászlót is lengettek az utolsó körökben, melynek lehet még utóélete.
Az egyéni bajnokságot Leclerc vezeti 45 ponttal a 33 pontos Sainz előtt, Verstappen a harmadik 25 ponttal. Őt Russell követi 22 egységgel, Hamilton az ötödik 16-tal. Hatodikként a 14 pontos Ocon várhatja a folytatást. A konstruktőrök között a Ferrari 78 ponttal vezet a 38 pontos Mercedes és a 37 pontos Red Bull mögött, negyedik az Alpine, ötödik pedig a Haas 16 és 12 egységgel.
A világbajnokság két hét múlva Ausztráliában folytatódik.
A futam részletes összefoglalója az alábbiakban olvasható.
Sötétedéskor, 25 fokos levegő- és 29 fokos aszfalthőmérséklet mellett sorakoztak fel az autók a rajtrácsra a 2022-es szezon második Forma-1-es futamára, a Szaúd-arábiai Nagydíjra.
Az év 2. pole-pozícióját Sergio Perez szerezte meg a Red Bull-lal a Ferrari párosa, Charles Leclerc és Carlos Sainz előtt. A második sort a Red Bull-os Max Verstappen tette teljessé, mögötte Esteban Ocon (Alpine), George Russell (Mercedes), Fernando Alonso (Alpine), Valtteri Bottas (Alfa Romeo), Pierre Gasly (AlphaTauri) és Kevin Magnussen (Haas) várhatták a piros lámpák kialvását a legjobb tízből.
Nem fért be a legjobbak közé Lewis Hamilton: a Mercedes britje már a Q1-ben elvérzett szombaton, így csak a 15. helyről kezdhette az 50 körös száguldást. Ez eggyel jobb volt, mint rajtpozíciója, köszönhetően annak, hogy szombati brutális balesete után Mick Schumacher nem állt rajthoz a futamon. Az időmérő után egy büntetés is befolyásolta a rajtfelállást: Daniel Ricciardót sorolták hátra három hellyel, a McLaren ausztrálját egy feltartás miatt szankcionálták így.
Sainz indulása egyébként veszélyben forgott: a Ferrari a rajt előtt szűk egy órával problémát talált az 55-ös rajtszámú autónál, de úgy tűnt, időben megoldották a gondot.
To the grid 💪#SaudiArabianGP pic.twitter.com/Y7f45vDzqI
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) March 27, 2022
Nem járt ilyen jól Cunoda Juki, az AlphaTauri japánja. Már az időmérőn sem tudott mért kört futni motorproblémák miatt, melyek ismét utolérték a rajtrácsra kivezető körön. Versenye már ott véget ért, így csak 18 autó kezdhette a nagydíjat.
You have to feel for Yuki 😖
Looks like his race is over before it’s begun #SaudiArabianGP #F1 pic.twitter.com/fXw22u4h9A
— Formula 1 (@F1) March 27, 2022
Az idei évtől már nem befolyásolják az időmérőn használt gumik a rajtgumikat, szabadon választhatnak abroncsot a Q3-ba jutók is. Szinte mindenki a közepes gumikat választotta a rajthoz, kivételt csak Magnussen, Hamilton és Sebastian Vettel helyettese, Nico Hülkenberg (Aston Martin) jelentett: ők a keményekkel startoltak.
A Pirelli szerint a leggyorsabb stratégia száraz időben az egykiállásos taktika lehetett volna, közepes-kemény elosztásban, cserével a 15-20. körök között. Hasonlóan gyorsnak gondolták a kétcserés közepes-kemény-közepes változatot 13-18 körös közepes abroncsos etapokkal, alternatívaként pedig ott volt még a lágy-kemény-közepes variáció, például azoknak, akik biztonsági autós szakaszokra játszottak.