Az első két hétvége műszaki gondjai után Christian Horner, a Red Bull főnöke már elismerte, hogy a motor miatt van egy kis aggodalom a csapaton belül. A megbízhatósági problémák mellett egyelőre a túlsúlyt sem sikerült megszüntetniük a mérnököknek, pedig a Red Bull idei autója tíz kilóval nehezebb a kötelező minimumnál.

Helmut Marko sportfőnök a Red Bull házi tévéjében nemrég arról beszélt, hogy a tíz kiló „háj” körönként három-négy tizedet jelent a csapat számára. Egy másik interjúban – kérdésre válaszolva – Marko megerősítette, hogy valóban tíz kilót kell még lefaragni az RB18 tömegéből.

Marko szerint a Mercedes hozzájuk hasonló mértékű túlsúlyt cipel, a Ferrari viszont „néhány kilóval” jobban áll, így a Red Bullban és a Mercedesben nagyobb fejlesztési potenciál rejtőzhet.

„Arra számítok, hogy Imoláig ledobunk némi túlsúlyt. Önmagában ez időnyereséget jelent majd számunkra” – fogalmazott Marko.