Beleértve a tavalyi szezonzárót is, az elmúlt három Forma-1-es futamon rendszeresen láthattuk, hogy a biztonsági autós újraindítások előtt Max Verstappen rendszeresen melléhúzódott a futamot aktuálisan vezető pilótának. Volt hogy ez a lépés bejött neki, bár az utóbbi időben többször inkább rajtavesztett ezzel az elindulással, mert az előtte autózó Charles Leclerc résen volt, és nem hagyta jól kigyorsítani a Red Bull pilótáját a restartoknál.
Ezt a szokást az Ausztrál Nagydíj szombati napján kiadott versenyigazgatói jegyzetlista nemes egyszerűséggel szabálytalanná tette. Az újdonsült szakember, Niels Wittich által is jegyzett dokumentum ábrák segítségével is tisztázza, hogy mit szabad és mit nem szabad csinálni a safety car mögötti autósorban.
A szöveg emellett leírja azt is, hogy a pilótáknak nem szabad olyan gyorsításokat, hirtelen fékezéseket vagy bármi olyan manővert végrehajtani, mely veszélyeztetheti a többi pilótát.