Rajt-cél győzelmet aratott a ferraris Charles Leclerc a Forma-1-es Ausztrál Nagydíjon Sergio Perez Red Bullja és a mercedeses George Russell előtt. A két élcsapat veszített egy-egy autót: Carlos Sainz vezetői hiba miatt esett ki még a második körben, Max Verstappen alatt pedig a technika adta meg magát.
A rajtnál a mercedeses Lewis Hamilton lépett előre nagyot, a brit feljött a harmadik helyre Leclerc és Verstappen mögé. Nem volt azonban fegyvere Perez kezdeti tempója ellen, a mexikói hamar visszavette a harmadik helyet. Sainz, aki a kilencedik helyről rajtolt, borzasztó rajtot vett, majd túlerőltette a dolgokat és elásta magát a kavicságyban a második körben.
Hamar fény derült arra, hogy a Red Bull gumikezelése rosszabb, mint a versenyben maradt Ferrarié. Leclerc minden alkalommal elnyúlt Verstappentől: először a Sainz, majd a balesetező Sebastian Vettel miatt behívott biztonsági autós szakasz után is megoldotta feladatát. Az Aston Martin németje épp akkor ütközött, amikor a kerékcserék zajlottak.
LAP 24/58 ⚠️ SAFETY CAR ⚠️
Vettel has hit the wall and stopped on track
A tough weekend for the Aston Martin driver 😫#AusGP #F1 pic.twitter.com/JEBFJZGcVz
— Formula 1 (@F1) April 10, 2022
A helyzetből Russell húzott hasznot, aki kevesebb időt veszített kerékcseréjével, így átugrotta Perezt és Hamiltont. A másik Mercedes-pilóta sem tudott mit kezdeni a gyorsabb Red Bull-lal, de dobogós lett azok után, hogy Verstappen alatt csütörtököt mondott a technika, és kiesett.
LAP 39/59
Max Verstappen is OUT of the race!!! ❌
He’s had to retire the car after being asked by his engineer to stop at Turn 2#AusGP #F1 pic.twitter.com/hLz41lNaLf
— Formula 1 (@F1) April 10, 2022
A dobogósok mögött Hamilton végzett negyedikként. Erős hétvégét zártak a McLarenek: Lando Norris ötödik és Daniel Ricciardo hatodik helye felüdülés lehet az elmúlt időszak küszködése után. Pontot szerzett még Esteban Ocon (Alpine), Valtteri Bottas (Alfa Romeo), Pierre Gasly (AlphaTauri) és az 58 körös futam 58. körében kereket cserélő Alexander Albon a Williamsszel.
Az egyéni bajnokságot Leclerc bődületes előnnyel, 71 ponttal vezeti a 37 pontos Russell és a 33 pontos Sainz előtt. Perez 30 egységgel a negyedik, Hamilton 28-cal az ötödik, Verstappen újabb kiesésének köszönhetően pedig visszacsúszott a hatodik helyre 25 ponttal. A konstruktőrök között a Ferrari 104 ponttal vezet a 65 pontos Mercedes és az 55 pontos Red Bull mögött, negyedik a McLaren, ötödik pedig az Alpine 24 és 22 egységgel. Az Aston Martin kivételével minden istállónak van már legalább egy pontja.
Your 2022 Australian Grand Prix podium stars 💫
🥇 Charles Leclerc
🥈 Sergio Perez
🥉 George RussellEnjoy the celebrations! 🍾#AusGP #F1 pic.twitter.com/E7U2xSyYPL
— Formula 1 (@F1) April 10, 2022
A bajnokság két hét múlva Imolában, az Emilia-romagnai Nagydíjjal folytatódik. A hétvégén sprint is lesz, így extra izgalmak is várhatóak.
A futam részletes összefoglalója az alábbiakban olvasható.
A szombatinál némileg tisztább, naposabb időben 26 fokos levegő- és 40 fokos aszfalthőmérséklet mellett sorakoztak fel az autók a rajtrácsra a 2022-es szezon harmadik Forma-1-es futamára, az Ausztrál Nagydíjra.
Az év 3. pole-pozícióját a ferraris Charles Leclerc szerezte meg a Red Bull párosa, Max Verstappen és Sergio Perez előtt. A negyedik helyről Lando Norris rajtolhatott McLarenjével, a harmadik sort pedig a Mercedes versenyzői foglalhatták el Lewis Hamilton, George Russell sorrendben. A hazai közönségkedvenc Daniel Ricciardo hetedikként várhatta a piros lámpák kialvását a McLarennel, mellette Esteban Oconnal (Alpine). Problémákkal tarkított időmérője után a ferraris Carlos Sainz csak a kilencedik helyről kezdhetett, mellőle honfitársával, Fernando Alonsóval (Alpine).
A mezőny hátsó régiójában Lance Stroll három rajthelyes büntetést kapott, utolsó rajthelyet érő eredménye helyett azonban a 19. pozícióból rajtolhatott Aston Martinjával, miután a kvalifikációról kizárták a williamses Alexander Albont: a thai-brit pilóta autójában kevés üzemanyag maradt a mintavételhez.
Az idei évtől már nem befolyásolják az időmérőn használt gumik a rajtgumikat, szabadon választhatnak abroncsot a Q3-ba jutók is. A legtöbben a közepes abroncsokkal rajtoltak, hatan (Sainz, Alonso, Kevin Magnussen (Haas), Sebastian Vettel (Aston Martin), Stroll és Albon) azonban a kemény gumikon vágtak neki a futamnak.
A Pirelli szerint a leggyorsabb stratégia száraz időben az egykiállásos taktika lehetett volna, közepes-kemény elosztásban, cserével a 17-27. körök között. Gyorsnak gondolták még a kétcserés közepes-kemény-közepes változatot 12-17 körös közepes abroncsos etapokkal az 58 körös futamon. Alternatívaként ajánlották még a közepes-kemény-kemény variáció, például azoknak, akik jobban szenvedtek a gumikopással.
Australia, let’s do this!!! 🤩#AusGP #F1 pic.twitter.com/8bJmXoVryk
— Formula 1 (@F1) April 10, 2022