A Forma-1-es Ausztrál Nagydíjat részletesebben kivesézzük a Vezess Csapatrádió következő adásában. Tarts velünk hétfőn este 19 órától a YouTube-csatornánkon!

Kétszer is megszakították a Forma-1-es Ausztrál Nagydíjat egy-egy biztonsági autós periódussal. A második alkalommal, amikor Sebastian Vettel összetörte Aston Martinját, majdnem történt egy komoly baleset a safety car mögött. Pierre Gasly és Cunoda Juki a célegyenesben próbálták lekövetni a vonatozó mezőny tempóját, amikor hirtelen visszalassult a sor.

Az AlphaTauri két pilótája gond nélkül, időben tudott reagálni minderre, Mick Schumacher viszont majdnem belerongyolt a japán versenyzőbe.

Az incidens miatt a három érintett pilótával elbeszélgettek a stewardok, akik megállapították, hogy egyiküket sem kell megbüntetni. Indoklásukban azonban egy javaslatot fogalmaztak meg Niels Wittich versenyigazgató és a többi felügyelő. „Schumacher közelebb volt Cunodához, aki lassított, próbálta tartani a legfeljebb tíz autóhossznyi követési távolságot, melyet a szabályok előírnak. [Schumachernek] ki kellett térnie balra és megelőznie Cunodát, hogy elkerülje az ütközést.”

A tízautós szabályt korábban még azért találták ki, hogy a pilóták akár csapattársaikkal összejátszva ne juthassanak tisztességtelen előnyhöz egy futam újraindítása esetén. Ez a követési távolság azonban rövid lehet a mai F1-es autók gyorsulási és fékezési képességei miatt. „A jövőbeli pilótamegbeszéléseken hangsúlyt kell erre fektetnünk, hogy biztosíthassuk, hogy a versenyzők teljesen egyetértsenek abban, hogyan oldjuk meg ezt a kihívást még azelőtt, hogy egy szerencsétlen incidens bekövetkezne” – írják az eseményt részletező FIA-dokumentumban.