Több pilóta, így a világbajnoki címvédő Max Verstappen is kifogásolta a Forma-1-es Ausztrál Nagydíj közben, hogy a safety car alacsony tempója miatt nem tudja megfelelő hőmérsékleten tartani a gumikat a versenyautóján. A Red Bull holland versenyzője „teknősként” jellemezte az Aston Martint, amely szerinte nem volt annyira gyors, mint a Mercedes biztonsági autója, amelyet más viadalokon használnak.

Az Ausztrál Nagydíjon kétszer is pályára hajtott a safety car, ugyanakkor a versenyen győztes és az összetettben is élen álló Charles Leclerc (Ferrari) azt mondta, bár maga is kínlódott a biztonsági autó mögött a gumik melegítésével, nem tartja valószínűnek, hogy az Aston Martin ennél gyorsabb tudott volna lenni.

A FIA a közösségi oldalán is megjelent csütörtöki közleményben azt írta, hogy a safety car elsődleges feladata bizonyos helyzetekben garantálni a pilóták, a sportbírók, valamint a pályamunkások biztonságát.

„A biztonsági autós fázisok során több szempontot is vizsgálni kell, amelyek elsősorban az adott esettől függenek, de ezek közé tartozik a mezőny összegyűjtése, a pályán lévő törmelék eltakarításának biztosítása, valamint a versenyautók sebességének hozzáigazítása a pályán történő tevékenységekhez” – írta a FIA. Hozzátették, ezek miatt a safety car tempóját elsősorban a versenyirányítás határozza meg, és nem az adott jármű teljesítménye.

Utóbbival azért sem lehet gond a FIA szerint, mert a megrendelésre készített biztonsági autókat a világ legnagyobb gyárai közé tartozók közül kettő szállítja az F1 számára, és mind az Aston Martin, mind pedig a Mercedes járművei fel vannak készítve arra, hogy bármilyen körülmények között el tudják látni a feladatukat, személyzetük pedig nagyon tapasztalt és képzett.

„A második számú szempont, hogy a safety car milyen hatással van a mögötte haladó versenyautók teljesítményére, ez azonban minden pilóta számára azonos, a versenyzők pedig felelősek azért, hogy a körülményekhez igazodva biztonságosan hajtsanak a pályán” – fogalmazott a FIA.