A Mercedes dominanciája a Forma-1-es szabályváltozásokat már nem vészelte át, így Lewis Hamilton 2013 óta először nem rendelkezik a mezőny legjobb autójával. Ugyan a bahreini szezonnyitón dobogóra állt, három futam után ez a legjobb eredménye, amivel az ötödik helyen áll az összetettben. Marc Surer szerint Hamilton „elkényelmesedett, mert az elmúlt pár évben csak tökéletes autókat vezetett”.
„[George] Russell hozzászokott már ahhoz, hogy rossz autóval kell gyorsan mennie, Lewis pedig egyáltalán nem” – mondta a korábbi Forma-1-es versenyző a német Formel1.de-nek. Úgy látja, a Ferrari autója annak köszönhetően is jó, hogy mindig van tapadása, és gyors a kanyarokban is, míg a Mercedes versenygépe ezeken a területeken szenved leginkább.
Surer meglátása szerint Hamilton a virtuális biztonsági autós fázisig és a bokszbejárat lezárásáig „igazán erősnek” tűnt a Szaúd-arábiai Nagydíjon, majd Ausztráliában ismét balszerencséje volt azzal, hogy Russell jókor jött ki kerékcsere. Mindennek ellenére azt gondolja, a hétszeres világbajnok formája nem szenvedett csorbát.
„Valójában arra számítottam, nehezebb dolga lesz Russell ellen, különösen az időmérőn, de alig van különbség kettejük között” – állapította meg. „A versenyen viszont továbbra is Hamilton az etalon, aki ugyan mindig nyafog a rádión, mégis mindent belead. Ezért nem aggódom miatta.”
Annak kapcsán, hogy csapaton belüli küzdelem esetén Russell legyőzheti-e Hamiltont, így felelt: „Nem, hogy ez így fog történni. Ha mégis, az sem a vezetési készségeknek lesz köszönhető, a szerencse-balszerencse egyensúly felborulásának.” Amennyiben Russell mégis Hamilton előtt végezne, Surer szerint foltot jelentene utóbbi pályafutásában.
Marc Surer az 1978-as Forma-2-es szezonban elért második helye után 82 Forma-1-es futamon állt rajthoz 1979 és 1986 között. Főleg kisebb csapatok színeiben versenyzett, így legjobb eredményének két negyedik hely számít az 1981-es Brazil és az 1985-ös Olasz Nagydíjról. Később edzőként és instruktorként folytatta a pályafutását, majd 1994-ben és 1995-ben csapatban megnyerte a német szupertúraautó-bajnokságot. 1996 óta kommentálja a Forma-1-es eseményeket a Sky Sports német csatornáján.