A tavalyi sprintes szárnypróbálgatások után az eredeti terv az volt, hogy hat Forma-1-es nagydíj rajtsorrendje a hagyományos időmérő helyett egy 100 km-es sprinttel dőlhetne el. Nagy dérrel-dúrral be is jelentette annak idején Ross Brawn, az F1 sportigazgatója a hírt:

A költségplafon azonban közbeszólt, a csapatoknak extra anyagi megterhelést jelentettek volna az extra események, így maradtak a 2021-ben kipróbált mennyiségnél. Kedden azonban újra összeül az F1 Commission, ahol a csapatok a sportág vezetésével megvitathatják a kérdéskört. Brawn bízik abban, hogy meg tudja győzni az istállók vezetését és beleegyeznek a duplázásba.

„Szerintem a csapatok látják a sikert, és azt, hogy ez a formátum passzol az új autók filozófiájához is” – utalt a sportvezető a szabályváltozások versenyekre gyakorolt jótékony hatásaira. „Optimista vagyok, hogy mindannyian látni fogják ebben az értéket és azt, amit a rajongóknak adunk ezzel.” Brawn azzal is érvelt, hogy így mindhárom hétvégi napon éles akciót láthatnak a nézők a pályákon.

A Forma-1 vezetése tavaly is azt hangoztatta, hogy a nézők majd megvesznek a sprintekért, ám a nem kozmetikázott visszajelzések már nem erről árulkodtak:

Mit gondolsz a szombati sprintekről?
Legyen belőlük minél több, jobbak a sima időmérőknél
23% (15)
Néhány alkalommal (3-6) még elférnek a versenynaptárban
31% (20)
Továbbra sem tetszik a formátum, hozzák vissza a megszokott kvalifikációt!
46% (30)