Számos megforgás és baleset jellemezte a Forma-1 első Miami Nagydíjának pénteki szabadedzéseit – a versenyzők láthatóan nehezen tudtak megbirkózni az új helyszín jelentette kihívásokkal, a legnagyobb gond pedig a tapadás ideális íven kívüli hiánya volt. Igaz, a pályát már csütörtökön javítgatni kellett, de a pilóták körében sem aratott osztatlan sikert.
„Igazán kiábrándító, hogy a versenyíven kívül nincs tapadás. Rossz futam lesz emiatt” – kezdte a panaszkodást Sergio Pérezt, aki a második szabadedzésen kétszer is megforgott. „Ahogy letérsz az ívről, egyszerűen nincs tapadás. Hol nedves, hol kavicsos az érzés, ezért nehéz lesz versenyezni” – tette hozzá a Red Bull mexikóija.
Egyetértett vele a mclarenes Lando Norris is, akit meglepetésként ért a pálya egyenetlen felülete. „Néhány helyen nagyon göröngyös, miközben szerintem mindenki arra számított, hogy nagyon sima és szép lesz. De nem az” – fogalmazott kritikusan a brit. „Nagyon trükkös a pálya felülete, mert ha elhagyod az ideális ívet, vége: megpördülsz és a falban kötsz ki. Büntet ez a pálya, ezért mentek többen is a falnak” – magyarázta.
Pérez és Norris mellett Lewis Hamilton is kifogásolta a miami aszfaltcsík állapotát. „Nem tudom képesek lesznek-e ezen javítani az éjszaka folyamán” – mondta a hétszeres világbajnok. „Egyébként jól lehet vezetni ezen a pályán, a sikánt leszámítva. Az… annyira szűk” – jegyezte meg. „Arra emlékeztet, amikor hatévesen egy parkolóban gokartoztam az autók között. A jövőben akár el is távolíthatnák azt a kanyart.”
A tabella éllovasa, Charles Leclerc szerint éppen a pálya felülete „fűszerezheti majd meg a dolgokat”, a gumikezelést is beleértve. „Az ideális íven nagyon jó a tapadás, azon kívül viszont nagyon alacsony, ami megnehezíti az előzést” – értékelt a Ferrari pilótája. „Meglehetősen agresszív az abroncsokra nézve, ezért fontos, hogy jól kezeljük azokat a verseny során.”
Annak ellenére, hogy az első szabadedzésen összetörte az Alfa Romeót, Valtteri Bottas meglehetősen pozitívan nyilatkozott eddigi miami tapasztalatairól. „A pálya jó, tele van kihívásokkal” – nyilatkozta a finn. „Sokat fejlődött a nap folyamán, de még el kapnom a fonalat, hogy lássam, mennyivel is jobb a tapadása. Az biztos, hogy nem könnyű pálya, legalábbis nekem” – folytatta, ugyancsak megemlítve a tapadás hiányát.
Bottas a pálya legnehezebb részének a 12-estől a 15-ös kanyarig tartó, technikás részt nevezte meg, de még így bizakodó, ami a vasárnapi futamot illeti. „Szerintem jó munkát végeztek az előzési esélyek tekintetében. Jó versenyt fogunk látni a hosszú egyenesek és a lassú kanyarok miatt, mivel így könnyű lesz követni a másik versenyzőt” – zárta.