Érezhetően emelkedik az utcai pályák aránya a Forma-1-es versenynaptárban: Miami csatlakozásával idén már hét városi helyszínre látogat el a mezőny, jövőre pedig tovább nő ez a szám, hiszen visszatér a keringésbe Las Vegas. A második amerikai F1-es futam körül ugyan merültek fel problémák, de a helyszíni hangulatról dicshimnuszokat zengtek.
Többek között Lewis Hamilton is lát potenciált a városi Forma-1-es futamokban: noha kedveli a hagyományos pályákat, a koronavírus-járvány alatt rájött, mennyire fontos, hogy a rajongók megtöltsék a lelátókat. „Kicsit régi vágású vagyok. Természetesen imádom a történelmet, bizonyos helyszíneken különösen, de ahogy öregszem, egyre inkább rájövök arra, hogy ez az emberekről szól” – nyilatkozta a hétszeres világbajnok.
„A világjárvány alatt megtapasztalhattuk, hogy amikor senki sem volt a lelátókon, hangulat sem volt. Olyan volt, akár egy tesztnap, nem volt élvezetes. Most pedig emberek százezreit látjuk, ahogyan energiával telve és izgatottan érkeznek a versenyre, és minél többet akarnak megtudni erről a világról.”
A Mercedes versenyzője szerint azért is előnyösebbek az utcai pályák, mert ilyenkor több pályán kívüli eseményre marad ideje, például különböző hátterű gyerekekkel találkozhat. „Úgy vélem, a rajongók adják a szívét annak, amiről ez a sport szól” – tette hozzá. „Azzal, hogy városokban versenyezünk, bekapcsolódhatunk a közösségbe, valóban hatást gyakorolhatunk.”
„Imádom a Nürburgringet, de ott nincs sokszínű közösség, nincsen is ott befolyásunk. Miamiban viszont tehetünk valamit. Sok különböző hátterű gyerekkel találkoztam, akik most már mérnökök akarnak lenni, a tudománnyal, technikával akarnak foglalkozni, és így ez szerintem sokkal menőbb.”
Korábbi ellenfele, Sebastian Vettel a versenynaptár összetételében aligha osztja Hamilton véleményét: a négyszeres világbajnok német épp a napokban fejtette ki, hogy szerinte óriási érvágás lenne a Forma-1-nek, ha elveszítené történelmi jelentőségű helyszíneit.