A héten bejelentették, hogy nem pótolják a háború miatt törölt Orosz Nagydíjat, miután minden vészforgatókönyv bedőlt, így a korábbi tervekkel ellentétben nem valósul meg a rekordhosszú, 23 versenyből álló Forma-1-es szezon.

Ez azonban nemcsak a szervezés, hanem a költségplafon szempontjából is jelentősséggel bír, ám az egyre brutálisabb infláció és az ezáltal folyamatosan emelkedő logisztikai költségek mellett még megkönnyebbülést is jelent. „Magasak az idei szállítási költségek. Pontosan nem tudom megmondani, mennyire, de az biztos, hogy így spórolunk néhány millió dollárt” – jelentette ki Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke.

Hozzátette: a Forma-1-gyel és a Nemzetközi Automobil Szövetséggel (FIA) kötött megállapodás értelmében 21 felett minden további versennyel plusz 1,2 millió dollárból (436 millió forint) gazdálkodhatnak a csapatok – vagyis azzal, hogy nem lesz pótlás az Orosz Nagydíj helyett, épp ennyit buknak.

Ugyanakkor Steiner szerint fellélegeztek a csapattagok amiatt, hogy nem kell még Katarba is elutazniuk, netalán még egy hetet Szingapúrban maradniuk, ugyanis bármelyik esetben egy újabb triplázást alakult volna ki a naptárban. Szocsi kiesésével viszont három hét szünet következik a Belga, a Holland és az Olasz Nagydíj után, melyek azonban kihagyás nélkül követik egymást.

„Nem is kell megkérdeznem, hogy érzi most magát a csapat, mert pontosan tudom. Egy ázsiai triplázás azt jelentette volna, hogy néhány ember akár négy hétig is távol van az otthonától, így viszont nem annyira boldogtalanok” – jegyezte meg.