Az elmúlt bő 30 évben nem sok sikeresebb tervező volt Adrian Newey-nál. A szakember – aki már hosszú ideje a Red Bull csapatát erősíti – úgy véli, az idei F1-es autók alapfilozófiája rossz, mindez pedig a szabályalkotók felelőssége.
Newey-nak nem azzal van a baja, hogy az új szabályok miatt könnyebben követhetik az autók egymást, mert azok kevésbé érzékenyen reagálnak a turbulens áramlatokra. „Nem gondolom, hogy ez jelentős változás, de egy kicsit segít” – mondta a tervező, aki szerint a fő gondot az autók „hízása” jelenti. Húsz éve még épphogy túllépték az F1-esek a 600 kilós lélektani határt, manapság azonban már 798 kg az autók minimumsúlya.
„Mindannyian megőrülünk, annyit dolgozunk, hogy elérjük a minimumsúlyt. Röviden, az autók nagyobbak és nehezebbek lettek, de nem feltétlenül lettek hatékonyabbak aerodinamikai szempontból. Ez a rossz irány ugyanaz, mint ami általánosságban az autóiparra jellemző manapság” – tette hozzá Newey, aki sokkal szívesebben látna kisebb, könnyebb és energiahatékonyabb autókat.