Charles Leclerc kényelmesen vezette a múlt vasárnapi Spanyol Nagydíjat, amikor műszaki hiba miatt fel kellett adnia a versenyt. A motort azonnal visszaküldték Maranellóba, ahol azóta megszületett a diagnózis.
Noha Leclerc egy taktikai csere részeként Miami előtt váltott az új, továbbfejlesztett motorra, ebből máris elveszítette a turbót és az MGU-H-t (hőenergia-visszanyerő rendszert) – ez a két elem javíthatatlannak bizonyult.
Turbóból és MGU-H-ból is csak három-három darabot lehet használni egy szezonban, ami kényelmetlen kompromisszumokra kényszerítheti a Ferrarit. Sőt, már most valószínűnek tűnik, hogy Leclerc nem tudja majd rajtbüntetés nélkül végigcsinálni a szezont.
„Elemeztük a meghibásodást, illetve annak kiváltó okait. Megállapítottuk, hogy tervezési hibával vagy más megbízhatósági problémával sincs összefüggésben” – írta a Ferrari.