A Forma-1-es Monacói Nagydíjat részletesebben kivesézzük a Vezess Csapatrádió következő adásában. Tarts velünk hétfőn este 19 órától a YouTube-csatornánkon!

Annak ellenére, hogy az élről indulhatott, csak negyedik lett hazai közönsége előtt Charles Leclerc – ugyan Forma-1-es pályafutása során először fejezte be a Monacói Nagydíjat, továbbra sem tört meg az átka az utcai pályán. Először az eső húzta keresztül a számításait, majd a Ferrari taktikázta el a versenyét – Leclerc így zsinórban a második versenyen bukta el a győzelmet önhibáján kívül (a Spanyol Nagydíjon műszaki hiba miatt esett ki az élről), amit ezúttal ő sem hagyott szó nélkül.

„Nem mondanám, hogy cserbenhagytak, néha előfordulhatnak hibák, de ma és összességében már túl sok a hiba. Ilyen körülmények között pedig csak arra tud hagyatkozni az ember, mit lát a csapata” – mondta a leintés után Leclerc a Sky Sports F1-nek. „Feltették nekem a kérdést, hogy eső- vagy száraz pályás gumi legyen, majd előbb azt mondták, jöjjek ki a boksz, később pedig azt, hogy mégsem, inkább később” – elevenítette fel az anomáliát.

F1: Betelt a pohár Leclerc-nél, ez elfogadhatatlan a Ferraritól 1

Charles Leclerc és Mattia Binotto

„Nem értem, miért gondoltuk meg magunkat, ami miatt végül Carlos mögé estünk vissza. Sok a hiba, és ezt nem engedhetjük meg magunknak” – jelentette ki határozottan. „Megszoktam, hogy csalódottan térek haza, de nem tehetjük meg ezt, különösen most, amikor igazán erősek lennénk. Ki kell használnunk a lehetőségeinket, nem pedig pontokat veszítenünk. Imádom a csapatomat, és tudom, hogy erősebb térünk vissza, de ez akkor is fáj.”

„Az első rádióüzenet egyértelmű volt, egyúttal nagyon rossz döntés is. Ettől a pillanattól kezdődött a zűrzavar, amiről nem tudom, hogy pánik szült-e. Nem hallok mindent, ami a háttérben zajlik a csapatnál, így nem én döntök. Az utolsó üzenet azonban már nem volt világos. Azt mondták, hogy jöjjek be, majd azt, hogy maradjak kint, de ekkor már a bokszutcában voltam. Ekkor kiakadtam a rádión, mert tudtam, hogy elúszott az esélyünk.”

A Ferrari stratégiai melléfogásával Leclerc hátránya az összetettben hatról kilenc pontra nőtt Max Verstappennel szemben. Ez abban az esetben változhat, ha eredményre vezet a Ferrari nemrégiben benyújtott óvása Sergio Pérezzel és a listavezető hollanddal szemben – mindenesetre a Red Bull mindkét pilótáját beidézték már: