A Forma-1-es Monacói Nagydíjat részletesebben kivesézzük a Vezess Csapatrádió következő adásában. Tarts velünk hétfőn este 19 órától a YouTube-csatornánkon!
A 2022-es Forma-1-es Monacói Nagydíjat követően ismét a versenyirányítás került a középpontba. Nem véletlenül: döntéseik és tetteik sok esetben érthetetlenek voltak. A magyarázat persze nem maradt el, mindenre volt válasza a Nemzetközi Automobil Szövetségnek.
Az első furcsaság már rögtön a verseny kezdete előtt jelentkezett: a rajt előbb kilenc percet csúszott, majd a dupla, biztonsági autó mögött megtett felvezető kört követően piros zászlóval megszakították a körözést. Ezt egy közel egy órás szünet követte.
Előbbi magyarázata logikus abból a szempontból, hogy a pilóták most először találkoztak esővel Monacóban, viszont az órás csúszás mögött műszaki hiba állt. „A folytatás késésének oka egy áramellátási gondnak köszönhető a rajtrendszeren belül” – írta az FIA hivatalos közleménye. A későbbiekben leírták, hogy a csökkent tapadási viszonyok mellett ennek volt köszönhető a repülőrajt is: nem voltak biztosak a rajtlámpák működésében.
A nap másik kérdését a Ferrari szolgáltatta, miután megóvták a futam eredményét. A maranellóiak büntetésért kiáltottak, amikor Max Verstappen ráhajtott Red Bulljával a bokszutcából kivezető gyorsítósáv sárga vonalára.
Az FIA emberei elutasították az óvást, de mint később kiderült, a Ferrari azért nyújtotta azt be, mert a versenyigazgató hétvégére kiadott jegyzetei nem voltak összhangban a sportszabályzat vonatkozó pontjával. Eduardo Freitas versenyigazgató a 2021-es leírást lemásolva tette közzé helyszíni jegyzetét, de ez már nem volt összhangban az új szabályokkal, melyek szerint a vonalat érinteni is lehet, és csak akkor szabálytalan a pilóta, ha egy kereke teljesen áthajt a felfestésen. Ebben az esetben tehát a versenyirányítás hanyagságáról beszélhetünk.