Elég hamar kikristályosodott a Forma-1-es Azerbajdzsáni Nagydíj pénteki napján, hogy a hétvége egyik legnagyobb kihívását a delfinezés jelenti. Az egyenesekben fellépő pattogás a baku két kilométer hosszú padlógázzal bevehető szakaszon olyan autóknál is jelentkezett, ahol korábban nem, vagy csak elvétve tapasztalhattuk ezt a jelenséget.
Gyakorlatilag a Red Bullt leszámítva minden istálló küzd a problémával, de leglátványosabb gondjai a Mercedesnek vannak. „Mindenkinél ugyanez a helyzet, nem igazán kényelmes így vezetni” – mondta a második szabadedzést követően George Russell, a Mercedes pilótája. „Nem tudom, mit tartogat a jövő ezen éra autói számára, de nem gondolom, hogy jó lenne így menni a következő négy éven, vagy bármennyi időn keresztül. Mindenki egy hajóban evez, szükség van a párbeszédre” – hangsúlyozta ki a brit.
Csapattársa, Lewis Hamilton csak annyit fűzött hozzá szűkszavúan, hogy megütötte magát az autóban, de túl lesz rajta.
Az Alpine franciája, Esteban Ocon is panaszkodott a delfinezés miatt. „Mindenhol járt a fejem, úgy éreztem, hogy el fogom veszíteni a sisakomat az egyenes végére. Eléggé trükkös ez mindenki számára, nagyon furcsa, oszcilláló mozgás, melyre nem lehet edzeni vagy felkészülni. Fájdalmas. Érzem a nyakamban, szinte összemegyek – remélem, hogy néhány centit veszítek ezzel” – tette hozzá humorosan a Forma-1-es tornasor első helyén álló 187 centis pilóta.
A delfinezés nemcsak a pilótákat kínozta, de Mick Schumacher elmondása szerint ez is közrejátszott abban, hogy elfolyt a Haasból a hűtővíz az első edzésen. „Úgy tűnik, hogy a vízszivárgási probléma az erős pattogásból ered, melyet az első körön elszenvedtünk” – magyarázta a német. „Ez volt az első alkalom, amikor fizikailag éreztem a hatását. Elég kemény a testnek és az autónak egyaránt, ez olyasvalami, amire a jövőben gondolnunk kell” – tette hozzá.