Nagy port kavart az elmúlt hetekben, hogy felvetették a Forma-1-es versenyzők fizetésére vonatkozó költségplafon bevezetését, ami értelemszerűen a legjobban keresőket érintené igazán érzékenyen, így például Lewis Hamiltont és a címvédő Max Verstappent is.
Bár összességében inkább negatív visszhangot váltott ki az évi 30-40 millió dolláros juttatásokkal való leszámolás ötlete, Toto Wolff, a Mercedes csapatvezetője – az amerikai minta működőképességét látva – a Forma-1-ben is maximálná a fizetéseket. (Egy 2020-as elképzelés alapján 30 millió dollár lenne a felső küszöb.)
„Bizonyára vitatott téma” – állapította meg Wolff. „Láthatjuk, hogy összességében nehéz helyzettel állunk szemben. A sport virágzik, a Forma-1 egyre többet keres, ami a csapatokhoz is eljut. Van azonban egy költségplafonunk, ami miatt 140 millió dollárt kell elosztani 1000 emberre” – folytatta, kitérve arra is, hogy a limit kapcsán sokkal szigorúbb álláspontot képviselne.
„Egyértelmű, hogy erről lesz véleményük a versenyzőknek. A helyükben talán én is ezt mondanám, de a világ legsikeresebb amerikai bajnokságaiban már tizenöt éve bevezették a maximum fizetés fogalmát. Ott elég jól működik.”
Az osztrák példaként említette az NFL-t és az NHL-t, de „az F1 úgy tekint rá, hogy nincs azonnali megoldás”. Hozzátette: a versenyzők mellett a három legfőbb csapatvezető fizetését is korlátozná. „Annak érdekében, hogy fenntartható legyen, mindenkire vonatkoznia kell a költségplafonnak, és nemcsak a versenyzőkre, hanem a csapatfőnökökre és a felső vezetésre is” – magyarázta álláspontját.
Wolff-fal egyetértesben ugyanakkor Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke aláhúzta, hogy 2026 előtt aligha várható érdemi változás ezen a fronton, mégpedig amiatt, hogy már csak pár csapatot érint, mely még nem írt alá hosszabb távon a versenyzőivel.