Újfent kemény kritikák sora érte a Pirellit, miután a két héttel ezelőtti Forma-1-es Monacói Nagydíjon az esőgumik működésétől több versenyző sem volt elragadtatva. Sebastian Vettel nemes egyszerűséggel lassúnak, rossznak jellemezte, de Max Verstappen édesapja, Jos Verstappen is felszólalt az ellen, hogy hihetetlenül alacsony az abroncsok tapadása.

Mario Isola, a Pirelli Forma-1-ért és autósport felelős vezetője azonban megvédte az olasz-kínai gyártó termékeit, hangsúlyozva, a monacói tapasztalatok alapján korai lenne ítélni. Már csak azért sincs könnyű helyzetben a beszállító, mert egyféle esőgumit kell fejlesztenie minden, egymástól eltérő helyszínre, ezért nem biztos, hogy minden helyzetben maradéktalanul helytáll.

„Az esőgumikat mindig nehéz megérteni” – válaszolta a szakember a Motorsport.com-nak, amikor Vettel és Verstappen kritikájáról kérdezték. „Úgy gondolom, Monaco nem a megfelelő helyszín a gumik kiértékeléséhez. Csak egy eső- és egy átmeneti abroncsunk van, aminek mindenhol működnie kell, pedig 22-23 különböző helyszín van a versenynaptárban. Ezért meg kell találnunk a legjobb kompromisszumot.”

F1: Elég a pilóták siránkozásából! 1

Mario Isola

Isola úgy véli, nem korrekt, hogy a csapatok és a versenyzők állandóan elégedetlenkednek a Pirelli termékeivel, holott a gyártó kevés segítséget kap esőgumijainak fejlesztéséhez. „Nincs sok lehetőségünk tesztelni” – tette hozzá. „Nemrég a Ferrarival volt egy tesztünk Misanóban, és jelenleg ez az egyetlen, az idei évre tervezett teszt, ami alapján jobb gumit kellene fejlesztenünk a következő évre.”

A Pirelli-főnök nehezményezte azt is, hogy amikor az előszezoni teszteken fellocsolták a barcelonai pályát, a csapatok akkor is inkább az átmeneti gumik próbálgatására fókuszálták, nem pedig az esőgumikéra.