Noha az idei Forma-1-es szezon elején még úgy tűnt, hogy a Ferrari a motorjával előnybe került a riválisokkal szemben, azóta világossá vált, hogy a csapat valóban teljesítményt nyert – csak éppen a megbízhatóság rovására. Charles Leclerc-nek már két futamot kellett feladnia az első helyről motorproblémák miatt, Bakuban ráadásul egyes partnercsapatoknál is gondok voltak.

A Ferrari úgy lehetett vele, hogy a jelenlegi motorgeneráció befagyasztása előtt inkább teljesítményt nyer a megbízhatóság rovására, mert a szabályok a kizárólag megbízhatóságot növelő fejlesztéseket – szigorú keretek között – engedik.

Az Auto, Motor und Sport szerint egyelőre azonban nem látszik a fény az alagút végén. Az FIA csak akkor engedélyez megbízhatósággal kapcsolatos fejlesztéseket, ha egy csapat minden kétséget kizáróan bizonyítani tudja, hogy az adott javítással nem jut pluszteljesítményhez.

A lap úgy tudja, hogy a Ferrari már kérelmezte az FIA-nál, hogy megbízhatósági „javításokat” hajtson végre a motorján, egyelőre azonban sikertelenül. A Scuderia számára így marad az aggodalom, hogy mikor jön a következő váratlan hiba.

Elképzelhető egyébként, hogy Leclerc már Kanadában hátrasorolásos büntetést kap, amennyiben új turbót kell szerelni az autójába. Ebből ugyanis ez már a negyedik lenne, büntetlenül pedig csak hármat lehet felhasználni az egész szezonban.