A Forma-1-es Kanadai Nagydíj hétvégéjén több fordulatot is vett a delfinezés, illetve az ahhoz történő hozzáállás. A Nemzetközi Automobil Szövetség előbb fellépett, majd kihátrált megoldási szándékával, mondván, hogy még adatot gyűjtenek a megfelelő szabályváltoztatáshoz. Ezt egyesek támogatták, mások alapjaiban ellenezték.
A Mercedes, akit leginkább érint a delfinezés, ráadásul újabb szálkát jelentett a többiek szemében, az Alpine például az óvást fontolgatta, miután meglátták az Ezüstnyilakon az extra padlólemezmerevítő rudacskát – utóbbit végül levették a kocsikról.
Mindez igencsak felbőszítette Toto Wolff csapatfőnököt. „Ez egy olyan sport, ahol mindenki előnyt próbál szerezni vagy megtartani. Ez a szituáció azonban túlmegy ezen” – utalt a delfinezésre az osztrák szakember. „Minden pilóta – legalábbis csapatonként legalább egy – azt mondta, hogy fájdalmat éreztek Bakuban, nehezükre esett pályán tartani az autót, vagy homályosan láttak.”
„Minden csapatfőnök próbálja manipulálni, hogy mi hangozzon el, hogy megtarthassák előnyüket. Politikai játszmákat folytatni, amikor az FIA előjön egy gyors megoldással, álnok dolog. Minden autó – nem csak a Mercedesről beszélek -, minden autó küszködött Bakuban így vagy úgy, és itt is” – célzott Montrealra Wolff.
„Nem lehet megbecsülni ennek a hosszú távú hatásait. Mindig biztonsági kockázatot jelent ez, és egyszerűen szánalmas, hogy jönnek a kis manipulációikkal a háttérben” – célzott a riválisokra a Mercedes csapatfőnöke.