A Forma-1-es pilóták panaszai után két héttel ezelőtt megpróbálta a kezébe venni az irányítást a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), hogy saját hatáskörén belül oldja meg a delfinezés problémáját. A Kanadai Nagydíjon sebbel-lobbal kihirdetett technikai direktíva alkalmazását végül elhalasztották, akkor azt mondták, hogy leghamarabb a most hétvégi Brit Nagydíjon léphet életbe a szabályozás, melynek keretein belül az FIA hozzányúlhat az autó beállításaihoz, például hasmagasságot emelhet.

Végül utóbbi tervből sem lesz semmi: a csapatok két extra hétvégét kaptak, hogy megoldják a problémáikat vagy megfeleljenek a technikai direktívának – utóbbiról több csapat, köztük a Mercedes is azt mondta, hogy képtelenek alkalmazni egy esetleges hasmagasság-emelést, ennek fizikai okai vannak. Ilyen esetben nem maradna más lehetőség, ki kellene zárni az ezüst nyilakat.

Az FIA már ezen a hétvégén is méri az egyes autók függőleges irányú mozgását, így a csapatok tudni fogják, ha esetleg kényszerűen változtatni kell beállításaikon. Mindemellett frissültek az autó alatti elemekre vonatkozó kopási és merevségi szabályok, összhangban az egyéb újításokkal.