A Forma-1-es Osztrák Nagydíj sprintje után több vizsgálatot is indított a Nemzetközi Automobil Szövetség. Ezek közül a legfurcsább Sebastian Vettel esete volt, aki 25 ezer eurós felfüggesztett pénzbírságot kapott azért, mert kivonult a pilóták eligazításáról még annak vége előtt.

A szabályok szerint ezt nem teheti meg, és rossz példát mutatott tettével. Vettel a beszámolók szerint az ott elhangzottak után jutott eme elhatározására, ezen húzta fel magát annyira, hogy nem akart maradni. Noha a többiek nem léptek le, a négyszeres világbajnok frusztrációját többen is át tudták érezni.

Mindennek kiindító oka az FIA ténykedése, akik hiába húzták el a mézesmadzagot, miszerint idén minden területen jobb és átláthatóbb lesz a helyzet, ez közel sem valósult meg. Ennek kiütközését a silverstone-i és a spielbergi események összehasonlításával láthatjuk meg: míg a brit hétvégén szinte mindent elnéztek, addig Ausztriában nem tudták egyértelműen megmondani egy körről sem, hogy elvegyék-e vagy sem.

A következetlenségről George Russell beszélt, mint a GPDA, azaz a versenyzők szakszervezetének igazgatója. Szerinte két változás kellene a Forma-1-be, lehetőleg minél hamarabb:

  • legyen egy versenyigazgató a jelenlegi, váltásban dolgozó páros helyett, így ki lehet őt kérdezni az előző hétvége eseményeiről is (erre Ausztriában nem volt lehetőség). Emellett a döntések is konzisztensebbek lennének, lehetnének
  • változtassanak a pályák kialakításain. Amíg az aszfaltcsíkok lehetővé teszik, hogy valaki lefut a pályáról és még előnyt is szerezhet vele büntetés nélkül, addig ezt meg is fogják tenni a pilóták.