Az idei Forma-1-es világbajnokság alakulását az elmúlt hónapokban lényegesen befolyásolták a Ferrari műszaki gondjai, miközben Charles Leclerc-nek és Carlos Sainznak is be kellett már áldoznia egy-egy futamot a motorcseréért járó rajtbüntetések miatt.
Max Verstappen, hét futamgyőzelemnél jár idén, így jókora, 63 pontos előnyre tett szert a tabella élén, azonban a holland sem lehet nyugodt. Dr. Helmut Marko ugyanis megerősítette, hogy előbb-utóbb a tavalyi világbajnokot sem kerülheti el a hátrasorolás.
„Ez velünk is meg fog történni” – utalt a büntetésekre a Motorsport-Total.com-nak nyilatkozva a tanácsadó. „Csak egy olyan pályát kell választanunk, ahol viszonylag jól lehet előzni. A következő hétvégékén biztosan lesz olyan, ahol erre sort kerítünk.”
Marko ugyanakkor azt nem árulta el, hogy melyik versenyen büntethetik Verstappent, ám kiemelte, hogy a Belga, illetve az Olasz Nagydíj kínálja a legjobb lehetőséget a felzárkózásra.
Arra is kitért a 79 éves osztrák, hogy Verstappen kényelmesnek tűnő előnye sem lehet elég a címvédéshez, bár egyes számítások szerint Leclerc már akkor sem tudná utolérni őt, ha innentől kezdve minden futam után ő állna a dobogó legfelső fokára.
„Ez nem elég, ezért Magyarországon is a legjobbak akarunk lenni” – jelentette ki. „Nemcsak gyorsnak, de megbízhatónak is kell lennünk. Úgy gondolom, 10-12 futamgyőzelem kell összességében ahhoz, hogy valakinek reális esélye legyen a bajnokságban.”
Christian Horner szavaiból viszont arra lehet következtetni, hogy a Red Bullnál nem is annyira elégedetlenek a helyzetükkel. „Ha valaki tavaly karácsonykor azt mondja nekem, hogy az elmúlt 40 év legnagyobb szabályváltozásai után a 12-ből 8 futamot megnyerünk, plusz két sprintversenyt, illetve mindkét bajnokságot vezetni fogjuk 63, illetve 82 ponttal, a legvadabb elképzeléseimet is felülmúlta volna” – értékelt a csapatfőnök.