Bármilyen néven is hívják, a Force India/Racing Point/Aston Martin mindig is szerette feszegetni a határokat, ami az autójuk szabályosságát illeti. Nem mintha a többi istálló nem menne el a végsőkig autójuk teljesítményének növelése érdekében, de a silverstone-i alakulatnak nem egyszer kellett már felelnie ezek miatt a Nemzetközi Automobil Szövetség előtt.
Idén már egyszer kikiáltották őket zöld Red Bullnak, ám a koncepcióváltás nem hozta meg nekik az áhított azonnali sikert. A Forma-1-es Magyar Nagydíjon ismét róluk beszél a paddock egy újítás miatt: hátsó légterelőjüket úgy alakították ki, hogy a vízszintes elemek egyikét oldalról egy-egy oldallapnak tűnő alkatrész veszi körbe.
Y más detalles de las nuevas pletinas del ala trasera del Aston Martin
And more details of the new Aston Martin rear wing sideplates https://t.co/ODRASzn1lS pic.twitter.com/ZNJE0U1bXO
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) July 29, 2022
A szabályok szerint erre nemigen van lehetőség, ám az Aston Martin megoldása ebben a formában átment minden szűrőn, szabályosnak lett nyilvánítva. Más kérdés, hogy nem feltétlenül felel meg a szabályok szellemiségének, nem biztos, hogy az volt a cél, hogy ilyen megoldásokkal rukkoljanak elő az istállók.
Az új szárny az oldallappal nem engedi a levegőt oldalirányba leválni, rajta tartja az áramlást a vízszintes felületen. Az autó mögötti levegő így „piszkosabb” lesz, mely megnehezíti az üldözők dolgát, a szabályalkotók célja az idei évre a turbulens áramlatok nagymértékű csökkentése volt. Habár az eredmények is arról tanúskodnak, hogy a fejlesztés működhet, Sebastian Vettel még nem akar túlságosan mély következtetéseket levonni pénteki eredményeiből. „Ez nem egy masszív lépés teljesítményszempontból, nemigen látható tőlünk nagy ugrás. Talán kicsit agresszívebbek voltunk, mint más péntekeken. Összességében jó látni, hogy a csapat próbálgat különféle dolgokat, megoldásokat, de az ember mindig azt kívánja, bárcsak nagyobb hatásuk lenne” – fogalmazott az év végén visszavonuló négyszeres világbajnok.