A Forma-1-es Magyar Nagydíjat részletesebben kivesézzük a Vezess Csapatrádió következő adásában. Tarts velünk hétfőn este 19 órától a YouTube-csatornánkon!
Duplán lábon lőtte magát a Ferrari a Forma-1-es Magyar Nagydíjon: Carlos Sainz a második rajthelyet negyedikre, Charles Leclerc a harmadikat a hatodikra váltotta Mogyoródon. Számos körülmény közrejátszott ebben, de nem lehet elbagatellizálni a csapat és a stratégia felelősségét, mely Leclerc-t különösen rossz helyzetbe hozta.
A monacói esetében Max Verstappen második kerékcseréjére a lehető legrosszabbul reagáltak: kemény gumikkal küldték pályára az addig a futamot vezető pilótát. A verseny ezen pontján azonban már látszott, hogy a fehér oldalú abroncsot el kell felejteni, elég volt csak megnézni azok tempóját a mezőnyben, akik mégis ezt tették autójukra.
Miután Verstappen után George Russell is elment a Ferrari mellett, Leclerc még egyszer a bokszban járt, immár lágy gumikért. Az egész kalamajka után Mattia Binottónál próbáltak érdeklődni az újságírók, hogy magyarázza meg, mi volt ez a Scuderiától.
„Néhány óra vagy nap lesz, amíg kielemezzük a történteket. Nem volt meg a teljesítmény, amit vártunk. Lágy, közepes vagy kemény – nem az elvárásoknak megfelelően teljesített az autó. Sokkal hidegebb is volt ma, mint pénteken. Ma az autó a szezonban először nem viselkedett jól, próbáljuk megérteni ennek okát” – igyekezett magyarázni az olasz szakember.
„Tudtuk, hogy a kemény gumikat nehéz lesz felmelegíteni. 10-11 körön keresztül nem lettek volna olyan gyorsak, mint a közepesek, de a végén úgy hittük, hogy elég gyorsak lehetünk ahhoz, hogy a versenybe visszajöjjünk és jó pozícióban legyünk. Összességében azonban nem úgy működtek, ahogy arra számítottunk, mert az autó sem úgy működött, amire számítottunk.”
Felmerült a kérdés, hogy ezek után lehet-e változásokra számítani a Ferrarinál, de a csapatfőnök gyorsan rövidre zárta a témát azzal, hogy támogatja a csapatot és nem érzi szükségét annak, hogy bárkit is lecseréljen.