Két csapat is igényt tart Oscar Piastri szolgálataira a 2023-as Forma-1-es szezonra, ám értelemszerűen az ausztrál nem versenyezhet egyszerre az Alpine és a McLaren kötelékében. Amennyiben a 21 éves pilóta távozik az őt eddig patronáló enstone-i gárdától, annak jogi következményei lehetnek – erről itt írtunk részletesen:

A szövevényes ügyet azóta már a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szerződésekkel foglalkozó bizottsága (CRB) is vizsgálta, és az AutoHebdo értesülései szerint meglepő eredményre jutottak: mind jogszerűség szempontjából, mind pedig formailag rendben találták az Alpine és a McLaren szerződését is. Innentől fogva tehát a két csapat jogi stábján múlik, melyik alakulatnál debütál Piastri.

A RacingNews365.com eközben megbízhatónak ítélt forrásokra hivatkozva arról számolt be, hogy a korábbi Forma-2-es és Forma-3-as bajnok biztosan nem lesz az Alpine pilótája.

A kijelentést arra alapozzák, hogy Piastrinak állítólag nem is volt szerződése az Alpine-nal.

Illetve mégis, amit még 2021 novemberében írt alá, de azt sem a Forma-1-es csapattal, hanem annak akadémiájával. Ebben a tartalékversenyzői pozíció mellett 3500 kilométernyi tesztlehetőség, valamint egy 2023-as opció is szerepelt, de utóbbi csak arra az esetre, ha az Alpine minden szerződéses kötelezettségének eleget tesz.

Ez azt jelenti, hogy Piastri és az Alpine megállapodását sosem regisztrálták a bajnokság illetékes bizottságánál. Így amikor a McLaren benyújtotta a saját szerződését, sem a wokingi, sem pedig az enstone-i gárda nem kapott értesítést arról, hogy bármiféle összeférhetetlenség felmerült volna.

Milliárdok üthetik Ricciardo markát

A portál úgy tudja, hogy a McLaren Lando Norris és Piastri kettősével folytatná jövőre – akár annak az árán, hogy Daniel Ricciardóval idő előtt felbontják a kontraktusukat. A beleegyezéshez az ausztrál menedzsmentje nagyjából 21 millió dolláros, azaz 8,1 milliárd forintos kompenzációra tart igényt.

Mindennek ismeretében az Alpine már csak a bíróságon tudná érvényesíteni az akaratát, ám az még kérdéses, hogy a Groupe Renault országában, vagyis Franciaországban vagy az Egyesült Királyságban – ahol az F1-es csapat központja található – kerülne-e sor. Márpedig van rá esély, hogy az enstone-i csapat nem hagyja annyiban az ügyet, de ez esetben sem Piastriért, hanem az anyagi kompenzációért folyik majd a jogi harc.