2026-ban új motorokat vezetnek be a Forma-1-ben, ezzel leváltják a 2014 óta használt drága és bonyolult megoldásokat egy valamivel egyszerűbbre és olcsóbbra. Ez fontos feltétele volt annak, hogy új gyártók érkezzenek a sportágba, a mostani új szabályokkal pedig gyakorlatilag kikövezték az utat a Porsche és az Audi előtt.
A szabályokról már hetekkel ezelőtt megállapodtak a Motorsport Világtanács tagjai, a késedelem a Nemzetközi Automobil Szövetséghez volt köthető, de kedden ők is rábólintottak mindenre.
Az új szabályrendszer legfontosabb változása, hogy kikerül a játékból az MGU-H, azaz a hőenergia-visszanyerő rendszer. A hibrid rendszer egyik legfontosabb elemének helyét úgy veszi át a fékezési energiát átalakító MGU-K, hogy a korábbiakhoz képest háromszor több energiát nyernek majd vele. Ezzel 50 százalékra növelik az erőforrás elektromos használati idejét, nagyjából 350 kW-os teljesítménnyel (469 lóerővel). Ez azt jelenti, hogy míg jelenleg egy mért kör nagyjából 20 százalékán segít be az elektromos rendszer a benzinmotornak, jövőre már fél körön segít, 469 lóerővel. A motorok csúcsteljesítménye az F1 szerint stabilan 1000 lóerő körül lesz.
Az alap marad az 1,6 literes, V6-os turbómotor, melybe fenntartható üzemanyagot töltenek majd, olyat, amit akár az utcai autókba is lehetne tankolni. A versenybenzin karbonsemleges lesz, az autók által kibocsátott szén-dioxidot még a gyártásnál „semlegesítik” a beszállítók. A motorfejlesztést gazdaságilag fenntarthatóbbá teszik, azaz ezen a téren sem lehet ellocsolni majd a világ pénzét fejlesztésekre, és az új gyártóknak sem kell lemaradással kezdeniük a következő korszakot. A motorok nagyjából feleannyi üzemanyagot fognak használni, mint azt 2013-ban tették még a V8-asok.