Év közben több tesztnapon át próbálgatta a Pirelli abroncsait a csapatok segítségével, többek között a Magyar Nagydíj után is. A Hungaroringen péládul az Aston Martin maradt itt, hogy Nico Hülkenberggel körözzön a gumibeszállító kérésére.

A háttérben zajló munka egy időre kicsit a világ szeme elé tárul, ugyanis Forma-1-es hétvégéken fogják kipróbálni az istállók és versenyzőik, mivel rukkolt elő 2023-ra az olasz gyártó. Minderre a Japán és az Amerikai Nagydíj helyszínén kerül sor úgy, hogy átalakítják a hétvége menetrendjét.

„A második szabadedzés 90 perces lesz, nem 60, így rugalmasabbak lehetünk” – mondta el Mario Isola, a Pirelli motorsportfőnöke. „Ezzel a terv ebben a pillanatban jó megoldásnak tűnik. Természetesen ilyet először csinálunk, szóval ellenőriznünk kell, hogy működik-e vagy sem.”

Váratlan változás az F1-ben, két futam érintett 1

Mario Isola

Isola hozzátette, ha beválik a Szuzukában és Austinban alkalmazandó plusz félórás megoldás, a jövőben is használnák a már bevett megoldás mellett, azaz néhány csapat ugyanúgy tovább maradna egy-egy helyszínen a Pirelli kedvéért. A hétvégébe ágyazott teszt hátrányaival azonban a gumiszállító is tisztában van. „Természetesen beszélnünk kell az erőforrások használatáról is” – tette hozzá a szakember, utalva arra, hogy a Pirelli kedvéért nem használhatják a csapatok többet a motorjaikat, mint amit előzetesen terveztek.

„Ez komplikált, mert bármikor találunk egy megoldást, azzal problémák is jönnek” – mondta Isola.