A Red Bull hollandja, Max Verstappen nyerte a Forma-1-es Holland Nagydíjat a mercedeses George Russell és a ferraris Charles Leclerc előtt. A világbajnok győzelmét főleg a kiesők tették rögössé, de csapatával minden akadályt hárítottak.
A rajt sima volt, Verstappennel egy ideig tartotta a lépést Leclerc, de hamar kikristályosodott, hogy a Red Bull jobban kezeli a gumijait. Váratlant a Mercedes húzott: míg mindenki más két kiállással számolt, ők alapvetően egy kerékcserét terveztek Lewis Hamiltonnal és Russell-lel.
LAP 30/72
Hamilton pits and switches to hard tyres
Will they last to the end of the race? #DutchGP #F1 pic.twitter.com/IAZpOD6oOe
— Formula 1 (@F1) September 4, 2022
Ezen a ponton úgy tűnt, hogy Hamilton akár bele is szólhat a győzelemért folytatott harcba, ám ezt felülírta Cunoda Juki bohóckodása. Az AlphaTauri japán versenyzője először hosszú ideig rostokolt a pálya szélén, mert azt hitte, rosszul rakták fel autójára a gumikat. Miután kiderült, hogy ez nem igaz, ment még egy kört, még a bokszban is járt, de továbbra is problémákra panaszkodott. Lehúzódott a pálya szélére, ezért jött a virtuális biztonsági autó, amit Verstappen ki is használt, „akciósan”, kevesebb időveszteséggel cserélt kereket, így az élen maradt a legjobb versenyguminak bizonyuló kemény keverékkel.
LAP 48/72
Tsunoda comes back in to the pits for running repairs before coming out again and immediately encountering problems again. He’s parked up at the side of the track.
⚠️ VIRTUAL SAFETY CAR ⚠️ pic.twitter.com/iWdoYsfImt
— Formula 1 (@F1) September 4, 2022
A Mercedest Valtteri Bottas leálló Alfa Romeója hozta vissza a játékba: pályára küldték a biztonsági autót, Verstappen lágy gumikra váltott, míg a Mercedesek közül csak Russell tett így. Hamilton maradt az élen, de használt gumikon. Az addig visszacsúszó Leclerc is visszajött a meccsbe a negyedik helyen.
Hamilton az utolsó 12 körös sprint első kanyarjában elbukta a vezetést, Verstappen pedig vissza sem nézett és behúzta második hazai sikerét a hétszeres bajnokot szintén megelőző Russell és Leclerc előtt. Hamilton, aki nagyon pipa volt a rosszabb taktika miatt, a negyedik lett.
LAP 61/72
Verstappen takes Hamilton at the restart! 😮#DutchGP #F1 pic.twitter.com/UKmNFXNENK
— Formula 1 (@F1) September 4, 2022
A legtöbb kalamajkáért Carlos Sainz és a Ferrari felelt: két kiállást is elrontottak a spanyolnál, egyszer Sergio Perez is áthajtott az olaszok egyik kerékpisztolyán a Red Bull-lal, amikor a vörös autóhoz csak három új gumit hoztak a szerelők. A biztonsági autó alatti tumultusban ráadásul veszélyesen engedték ki, ami még egy öt másodperces büntetést is ért neki, így hiába volt ötödik a kockás zászlónál, csak nyolcadikként értékelték.
LAP 15/72
Sainz pits but it’s a slow stop 😫
Looks like the fresh left rear tyre wasn’t ready to go on the car.
Meanwhile behind, Perez is unable to avoid a wheel gun lying on the ground.#DutchGP #F1 pic.twitter.com/axMZUUuFjX
— Formula 1 (@F1) September 4, 2022
Az ötödik Perezen felül Fernando Alonso (Alpine) és Lando Norris (McLaren) profitált még ebből. Pontot szerzett még Esteban Ocon (Alpine) és Pierre Gasly (AlphaTauri).
A pontversenyek állása:
- Verstappen – 310 p
- Leclerc – 201 p
- Perez – 201 p
- Russell – 188 p
- Sainz – 175 p
- Hamilton – 158 p
- Red Bull – 511 p
- Ferrari – 376 p
- Mercedes – 346 p
- Alpine – 125 p
- McLaren – 101 p
- Alfa Romeo – 51 p
A bajnokság a jövő héten az Olasz Nagydíjjal folytatódik.
A futam részletes összefoglalója az alábbiakban olvasható.
Borús időben, 23 Celsius-fokos levegő- és 34 fokos aszfalthőmérséklet mellett sorakoztak fel az autók a rajtrácsra a 2022-es szezon 15. Forma-1-es futamára, a Holland Nagydíjra.
Az időmérőt hazai pályán a Red Bull-lal Max Verstappen nyerte, megelőzve a két Ferrari-versenyzőt, Charles Leclerc-t és Carlos Sainzt. Lewis Hamilton követte őket a negyedik helyen, majd Sergio Perez (Red Bull) és George Russell (Mercedes) várhatta a piros lámpák kialvását a harmadik sorból. A legjobb tízből indulhatott még Lando Norris (McLaren), Mick Schumacher (Haas), Cunoda Juki (AlphaTauri) és Lance Stroll (Aston Martin).
A Pirelli szerint száraz időben a két kiállásos lágy-közepes-közepes, vagy lágy-közepes-lágy taktika lehetett volna leggyorsabb, míg az egy cserével operálókat figyelmeztették, hogy a lágy-közepes megoldás necces lehet gumikopási szempontból a 72 körös megmérettetésen. A rajthoz a legtöbben a lágy keveréket választották, közepesekkel Hamilton, Russell, Norris, Schumacher, Alexander Albon (Williams) és Kevin Magnussen (Haas) indultak.
Max amid a sea of orange! 🧐#DutchGP @redbullracing pic.twitter.com/4lYnG8fCkf
— Formula 1 (@F1) September 4, 2022