A Forma-1-es Holland Nagydíjat részletesebben kivesézzük a Vezess Csapatrádió következő adásában. Tarts velünk hétfőn este 19 órától a YouTube-csatornánkon!
Folytatta nyeretlenségi szériáját a Ferrari a Forma-1-es Holland Nagydíjon: bár Charles Leclerc és Carlos Sainz a futamot megnyerő Max Verstappen mögül indulhattak, végül a harmadik, illetve a nyolcadik helyen intették le a párost – igaz, a spanyol eredményét egy büntetés is befolyásolta.
A két versenyző is egyetértett abban, hogy hosszabb etapokon korántsem annyira jó a Ferrari, mint az időmérő edzéseken, ezt pedig mostanra Mattia Binotto is beismerte. „Nem vagyunk elégedettek ma” – mondta a csapatfőnöket. „A tempó hiánya aggodalomra ad okot, mert nem vagyok kellően gyorsak. Ezen a ponton kell koncentrálnunk, továbbá megértenünk a miérteket. Amikor aggódsz a tempó miatt, normális, hogy az eredmények nincsenek összhangban az elképzeléseinkkel.”
A Ferrarinak ráadásul nemcsak a tempóval gyűlt meg a baja, hanem egy újabb malőr nehezítette az olaszok dolgát: Sainz első kerékcseréjénél a bal hátsó kerék nem érkezett meg az időben, amivel a spanyol több mint 10 másodpercet bukott. „Nagyon, de nagyon későn hívtuk ki, az utolsó kanyarban. Így nem maradt elég idő előkészíteni a kerekeket, de ki fogjuk vizsgálni” – magyarázta az esetet Binotto.
„Hamiltonra szerettünk volna reagálni, ami helyes is lett volna, de későn hívtuk ki. Megesik az ilyen, ezekből az esetekből tanul az ember.”
Azt, hogy Leclerc pont a biztonsági autó pályára küldése előtt küldték ki második kerékcseréjére, azzal magyarázta a csapatfőnök, hogy egyszerűen a balszerencse játszott közre, mivel kiszámíthatatlanok voltak a körülmények. „Ez nem kedvezett a taktikánknak, de ma egyszerűen túl lassúak is voltunk, és erre kell majd koncentrálnunk” – tette hozzá.
Ami pedig Sainz büntetését illeti, úgy fogalmazott Binotto, hogy túl szigorúan kezelte az esetet a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA). Pilótáját ugyanis jókor küldte ki a Ferrari, a spanyol csupán azért torpant meg, nehogy elüsse a McLaren szerelőjét.
A Ferrari bajnoki esélyei már teoretikusak, amit jól mutat, hogy az összetettben Leclerc lemaradása – Sergio Pérezzel holtversenyben a második helyen – már 109 pont, míg a konstruktőri összetettben a Mercedeshez egyre közelebb kerül a maranellói gárdához, csupán 30 pont a differencia.