A Forma-1-es Olasz Nagydíjat részletesebben kivesézzük a Vezess Csapatrádió következő adásában. Tarts velünk hétfőn este 19 órától a YouTube-csatornánkon!
Sokakat levett a lábáról bemutatkozó versenyével Nyck de Vries, a Forma-1-ben a hétvégén, szinte az utolsó utáni pillanatban színre lépő újonc ugyanis a kilencedik helyen ért célba az Olasz Nagydíjon, így első világbajnoki pontjait is megszerezte.
„Talán nem olyan érzés, mint nyerni, de nagyszerű hétvége volt” – mondta a Viaplaynek. „Különösen úgy, ha figyelembe vesszük, hogy csak másfél órával a harmadik szabadedzés előtt tudtam meg, hogy versenyezni fogok. Minden villámgyorsan történt, de talán jó is így. Nincs időd gondolkodni, csak sodródsz az árral, és teszed a dolgodat.”
„Jól használtuk ki az autó adottságait, pedig nem is ismertem igazán az eszközöket” – folytatta a korábbi Forma-2- és Forma-E-bajnok. „Folyamatosan kérdeztem a csapattól, mit és hogyan csináljak, én pedig megkaptam az iránymutatásokat. De minden esetben rajtam múlt, hogy érezzem, mire van szükség az aktuális helyzet kezeléséhez.”
De Vries kilencedik helye ráadásul annak fényében még nagyobb visszhangot kapott, hogy a csapatnál immár a harmadik évét töltő Nicholas Latifi idén még egyáltalán nem szerzett pontot, és ezúttal is csak 15. lett, bár – a hollandhoz hasonlóan – a legjobb tízből indult.
Teljesítményével a Nap Versenyzője-díjat is kiérdemelte a szurkolóktól – a szavazatok 24%-ával –, ennek ellenére kérdéses, mit tartogat számára a jövő. A Mercedes ugyanis a nyáron kivonult a Forma-E-ből, és a stuttgartiak helyét átvevő McLaren sem tartja meg a hollandot. A bokszutcai zuhanyhíradó szerint 2023-ban lehet esélye F1-es ülésre, a Williams mellett az Alpine-nál és a Haasnál is szóba jöhet a leigazolása.
Veszélyben volt a pontszerzés
De Vries egyáltalán nem érezhette biztonságban az időmérős bravúr után megszerzett kilencedik helyét, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) versenyfelügyelői ugyanis beidézték őt, amiért szabálytalanul vezetett.
Bár a dokumentum nem részletezte pontosan, ez miben nyilvánult meg, a The Race információi szerint a holland épp a fékeivel volt elfoglalva, amikor lassított, és ezzel hirtelen fékezésre kényszerítette a 2-es és a 3-as kanyar között a mögötte haladó Csou Kuan-jüt. „De Vries mit csinál? Az egyenesben beletaposott a fékbe” – fakadt ki a rádión az Alfa Romeo kínaija.
Nagyjából egy órával a leintés után került sor a meghallgatásra, és ugyan benne volt a pakliban egy időbüntetés, ami a holland esetében egyet jelentette volna az első pontok elveszítésével, megúszta az esetet egy megrovással. A stewardok azonban kiemelték, a döntéshozatal folyamán figyelembe vették, hogy „utolsó perces” beugró ezen a hétvégén, és először csak szombat délelőtt vezethette a Williams autóját.
A Williams képviselője azzal védte a 27 éves pilótát, hogy a második biztonsági autós körben a kormánykijelző azt jelezte a hollandnak, nem tartja magát a deltaidőhöz, ezzel párhuzamosan pedig fékgondokkal küzdött. De Vries folyamatosan kapcsolatban a csapattal, hogy megoldják a problémát, emiatt azonban a deltaidőre vonatkozóan semmi útmutatást nem kapott, ezért csökkentette utána a tempót.