A Nemzetközi Automobil Szövetség hamarosan közzétesszi a Forma-1-es költségplafon betartásával kapcsolatos első vizsgálati eredményeket. Lapértesülés szerint tavaly két csapat, az Aston Martin és a Red Bull is túllépte a limitet, utóbbi a hírek szerint „jelentősen”.
A Mercedest már a botrányos körülmények között elveszített szezonzáró után is nehéz volt lecsillapítani tavaly, ehhez jöhet hozzá adalékként a Red Bull túlköltése. A költséglimit túllépése nemcsak azért probléma, mert tavaly többet fejleszthetett a Red Bull, hanem a többletforrások okos felhasználásával az idei szezonra is előnybe kerülhetett.
A szabályok szerint a plafon ötmillió dollárig terjedő átlépése „kisebb szabálysértésnek” minősül, holott a Mercedes és a Ferrari álláspontja szerint ennyi többletpénz felhasználása nagyon is komoly előnyt jelenthet a pályán. A Red Bull a szabályok értelmében várhatóan megússza pénzbírsággal az ügyet, a Mercedes és a Ferrari szigorúbb büntetésért lobbizik a háttérben.
Több csapat számításai szerint nagyon valószínű egyébként az is, hogy a Red Bull az idei szezonban is túllépte a költségplafont. A csapat tagadja ezt, de a riválisok szerint limittúllépés nélkül nem lehetett volna annyi fejlesztése a Red Bullnak, mint ahányat pályára vitt idén.
Jelen állás szerint a Red Bull mellett az Aston Martin is csak pénzbírságot kap, ami megágyazhat egy szaftos botránynak.