A Forma-1-es Szingapúri Nagydíjnak otthont adó Marina Bay nyomvonalán található a legtöbb kanyar a versenynaptárban, szám szerint 23. Jövőre azonban néggyel kevesebbet kell majd bevenniük a versenyzőknek egy körön, ugyanis a pálya átalakul: kikerül ugyanis a vonalvezetésből a 16-19-es kanyarok közötti szekció.
A 2022-es és a 2023-as nyomvonal, feketével a változás
A módosítás oka egy építkezés: a pálya eredetileg itt egy, a tengeren lebegő platform mellett halad el, melyet felújítanak. Az NS Square nevű területen az építkezés márciusban kezdődik majd és 2026 közepén ér véget a tervek szerint. A felújítás részeként egy új lelátónak is jut majd hely, melyen akár 30 ezer F1-rajongó is helyet foglalhat majd a futamon.
A szervezők szerint az átalakított szakasz hangulatában a mexikói Forma-1-es pálya stadionszekcióját fogja idézni. A versenygépek, ahogy eddig, úgy ezek után is a lelátó alatt haladnak majd el, mely a látványtervek szerint félköríves kialakítású lesz.
Jika NS Square sudah rampung, Woha Architects selaku pihak perancang memberikan indikasi jika trek F1 akan didesain melewati area stadion tersebut dan memberikan atmosfir seperti di Foro Sol, Meksiko.
Kapasitas diprediksi bisa mencapai 30 ribu orang di sana. pic.twitter.com/EX6pHuzfDn
— F1 Speed Indonesia (@f1speed_indo) October 18, 2022
Mindennek kihatása lesz a következő szingapúri versenyekre is: a pilóták így nagyobb eséllyel teljesíthetik a 305 kilométeres versenytávot, melyet a futam eddigi története során többször sem sikerült az időlimit miatt. A négy kanyart átvágó egyenes emellett előzési lehetőséget is teremt az egykori 20-21-es kanyarokból összeálló sikán előtt, melyek a jövő évtől a 16-17-es számozást viselik.