Óriási felháborodást váltott ki, hogy a Forma-1-es Japán Nagydíjon versenytempóval érkező pilótáktól pár méterre állomásozott félig a pályán egy munkagép, mellyel Carlos Sainz autóját mentették. Az esetről a Nemzetközi Automobil Szövetség egy ideig próbált hallgatni, majd bejelentették, hogy kivizsgálják az esetet.
Most ért ennek a folyamatnak a végéhez az FIA: elismerték, körültekintőbbnek kellett volna lenniük és később kellett volna elrendelniük az effajta mentés elkezdését. A fő gondot az okozta, ahogy arra a szövetség is rájött azóta, hogy ugyan a biztonsági autó már a pályán volt, mögé még nem sorakozott fel minden autó és nem lassítottak vissza. Emiatt a mezőny végén nagyobb sebességgel érkezett Pierre Gasly, aki a leghangosabban kiborult a történtek miatt.
Hogy a jövőben elkerüljék ezeket az eseteket, az FIA egy halom biztonsági változás bevezetése mellett döntött: többek között két különböző csatornán is közlik majd az információkat a csapatokkal a mentőautók helyzetéről. Jövőre a VSC-szabályok is változnak: a legveszélyesebb pályaszakaszokon dinamikusan továbblassíthatják az autókat a betartandó deltaidő növelésével.