Nem sok csapat tartogatott az év legvégére fejlesztéseket, ám a Mercedes egy komplett első szárnnyal készült a Forma-1-es Amerikai Nagydíjra. Az elem fő újdonságait apró légterelő fogak jelentették, melyek az aerodinamikai hatékonyság fejlesztése mellett a szárny stabilizálásában, merevítésében is szerepet játszanak.
A szárnyat azonban nem küldte pályára egyáltalán a Mercedes. Az Auto Motor und Sport eleinte úgy tudta, hogy azért nem, mert csak egy darab készült belőle, és mivel össze szerették volna hasonlítani mindkét pilótával a tapasztalatokat, de az idő szorított, ezért erről letettek. Később azonban új fejlemények érkeztek, melyeket aztán a német szaklap is megerősített: a szárny ebben a formában nem szabályos.
Nueva ala delantera de Mercedes
Mercedes new front wing pic.twitter.com/PjcM2UPge1
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) October 20, 2022
A gondot a fogacskák jelentik, melyek túl nagyok. Meglepődve értesült a válaszról a Mercedes, hiszen a szárnyat a Nemzetközi Automobil Szövetséggel kapcsolatba lépve tervezték: az elem 3D-s terveit elküldték az FIA-nak, akik jóvá is hagyták azokat, ám a kézzelfogható dolgot szabálytalannak ítélték.
Dühös lehet emiatt az alakulat, hiszen egy első szárny megtervezése és legyártása időbe és nem kevés pénzbe is kerül, mely különösen fontos tényező a költséglimit idején. Épp emiatt próbáltak egyeztetni az FIA-val: ha nem bólint rá a szövetség a szárnyra, átalakítják és nem gyártják így le.
A Mercedes ezzel terveinek módosítására kényszerült: a Mexikói Nagydíjig kisebbítik a stabilizáló elemeket, tehát folytatják az új szárnnyal, de ezzel kevésbé lesz aerodinamikailag hatékony a légterelő.