Azok után, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség kirúgta Michael Masi versenyigazgatót a 2021-es Forma-1-es szezonzáró eseményeit követően, nagy reformtervezetük egyik fontos eleme az volt, hogy a feladatokon két ember fog osztozni. Eduardo Freitas és Niels Wittich párosa azonban összességében nem váltotta be a hozzájuk fűzött reményeket.
A két versenyigazgató érkezése ellenére a szezonban számtalan alkalommal a furcsa, megkérdőjelezhető, inkonzisztens döntések kerültek középpontba. A rendszert azonnali hatállyal beszüntették és az Amerikai Nagydíjtól kezdve már csak Wittich látja el ezeket a feladatokat.
Eme lépés közvetlen előzményeként egyébként a Japán Nagydíj tekinthető, melyet Freitas koordinált és azzal keltett az esemény magának rossz hírnevet, hogy a pályán úgy jelent meg egy munkagép a szakadó esőben, hogy a pilóták egy része versenytempóban, méterekre kerülte azt el.
A futamot követő vizsgálat megállapította, hogy hiba történt, és a módosítások között szerepel a kétfős, váltott felállás megszüntetése is. Freitas idén a Spanyol, a Monacói, a Kanadai, a Francia, a Magyar, a Holland, a Szingapúri és a Japán Nagydíjakon volt versenyigazgató.