Kiélezettnek ígérkező, de végül fordulatot nem hozó stratégiai csata végén a Red Bull-os Max Verstappen rajt-cél győzelmet aratott a 2022-es Forma-1-es Mexikóvárosi Nagydíjon. A Red Bull világbajnoka lágy-közepes gumikkal is megcsinálta az egykiállásos stratégiát, így a Mercedes versenyzői hiába próbálkoztak ugyanezzel a közepes-kemény kombóval.
Az egy idényen belül szerzett 14. futamgyőzelmével Michael Schumachert és Sebastian Vettelt megelőzve új rekordot felállító Verstappen mögött Lewis Hamilton és Sergio Perez ért be, a mexikói a futam elején „bebiztosította” az újabb hazai dobogót. A kevés fordulatot hozó versenyen a mclarenes Daniel Ricciardo „csinálta a show-t”, az ausztrál ütközött, időbüntetést kapott, de hatalmas hajrával így is a 7. lett. A Ferrari gyakorlatilag láthatatlan volt.
A verseny részletes beszámolója
Enyhén felhős időben, 25 Celsius-fokos levegő- és 46 fokos aszfalthőmérséklet mellett sorakoztak fel az autók a 2022-es Forma-1-es idény 20. fordulóját jelentő Mexikóvárosi Nagydíj rajtjához a Rodriguez testvérek nevét viselő pályán.
A pole-ból a szombaton itteni első rajtelsőségét megszerző világbajnok, Max Verstappen, mellőle a vártnál jobban szereplő Mercivel Geroge Russell indulhatott. A második soron Lewis Hamilton osztozott a helyiek kedvencével, Sergio Perezzel, mögöttük a ferraris Carlos Sainz, valamint az időmérőn sokkolóan jól teljesítő Valtteri Bottas következett az Alfa Romeóval. A negyedik sorba Charles Leclerc és a mclarenes Lando Norris, az ötödikbe az Alpine pilótái állhattak fel Fernando Alonso, Esetban Ocon sorrendben.
A haasos Kevin Magnussen a kvalifikáción a 15. időt érte el, de belső égésű motorjának cseréje miatt öthelyes hátrasorolást kapott, ám az utolsó, 20. helyre mégis az időmérőn nála gyengébben szereplő Lance Stroll került, aki Austinból hozott magával háromhelyes büntetést.
A Pirelli a 71 körös futamra két- és egykiállásos stratégiát is elképzelhetőnek tartott, az előbbi, az ideális lágy-közepes-közepes sorrend a 16-22. és a 42-48. körben letudott cserékkel, a közepesen indulók a gumiszállító szerint egy közepes-kemény megoldással is megpróbálkozhattak a 28-35. kör között végrehajtandó cserével.
Az első etapra a Red Bull-osok és a Ferrari-pilóták a lágyakat választották, ám a Mercedes versenyzői és Bottas a közepes mellett döntött, ahogy a mezőny többsége is.
Formation lap 👉👉👉#MexicoGP #F1 pic.twitter.com/iDiR5n8WjK
— Formula 1 (@F1) October 30, 2022