A Mercedes ifjonca, George Russell végzett az élen a Forma-1-es Sao Pauló-i Nagydíjon a csapattárs Lewis Hamilton és a ferraris Carlos Sainz előtt. Tiszta futama szinte csak Russellnek volt az élmenők közül, de győzelme nem csak ezen múlott: ő volt a leggyorsabb is a pályán, teljesen megérdemelten zsebelte be pályafutása első nagydíjsikerét.
SAFETY CAR (LAP 1/71)
Ricciardo and Magnussen collide in the middle sector 😱
They’re both out of the car and appear to be OK, but the same can’t be said for their cars#BrazilGP #F1 pic.twitter.com/6VKUHlmnLn
— Formula 1 (@F1) November 13, 2022
A rajtnál már be is kellett küldeni a biztonsági autót Kevin Magnussen (Haas) és Daniel Ricciardo (McLaren) ütközése miatt, majd az újraindítás után két baleset is volt: Hamilton Max Verstappen Red Bulljával koccant az első kanyarban, Lando Norris (McLaren) pedig Charles Leclerc Ferrariját forgatta ki.
The view from onboard, as Max and Lewis come to blows 💥#BrazilGP #F1 pic.twitter.com/2TRaFJFzO8
— Formula 1 (@F1) November 13, 2022
LAP 7/71
Norris and Leclerc also make heavy contact – Leclerc hits the wall!
Amazingly, he manages to continue after pitting for repairs#BrazilGP #F1 pic.twitter.com/8dPtvFvOEh
— Formula 1 (@F1) November 13, 2022
Az ütközések miatt Verstappen és Norris kaptak öt másodperces büntetést. Sainzot túlmelegedő hátsó féke kényszerítette alternatív stratégiára.
LAP 17/71
Sainz comes in to switch out his medium tyres, but that right-rear is looking rather hot! 🥵#BrazilGP #F1 pic.twitter.com/vKkTTg5Nn2
— Formula 1 (@F1) November 13, 2022
Az élen tehát Russell és Sergio Perez voltak, akiket semmi sem zavart, de Russell egyértelműen gyorsabb volt a Red Bullnál. Hamilton és Sainz is benne volt a legjobbak csatájában, egészen eltérő takikával próbáltak a leggyorsabbak lenni. Leclerc és Verstappen számára a visszazárkózásról szólt a futam.
Norris alatt a hajrában leállt a McLaren, így pályára küldték a biztonsági autót is a számos előzéssel tarkított versenyen. Ez összehozta a mezőnyt, amin Perez vesztett rajta, mert elment mellette mindkét Ferrari és Fernando Alonso is – az Alpine spanyolja 12 helyet kúszott előre a futamon.
FULL Safety Car! (LAP 55/71)
Norris’ car proves difficult to recover and the Safety Car returns!
Game. On. 👊#BrazilGP #F1 pic.twitter.com/zL23ee7JMd
— Formula 1 (@F1) November 13, 2022
Végül Verstappen is megelőzte Perezt, a világbajnok az egyértelmű csapatutasítás ellenére sem engedte vissza maga elé a leintés előtt a mexikóit, ebből még lehetnek feszültségek. Pontot szerzett még rajtuk kívül Esteban Ocon (Alpine), Valtteri Bottas (Alfa Romeo) és Lance Stroll (Aston Martin).
A pontversenyek állása:
Verstappen – 429 p
Leclerc – 290 p
Perez – 290 p
Russell – 265p
Hamilton – 240p
Sainz – 234 p
Red Bull – 719 p
Ferrari – 524 p
Mercedes – 505 p
Alpine – 167 p
McLaren – 148 p
Alfa Romeo – 55 p
A szezon egy hét múlva az Abu-dzabi Nagydíjjal befejeződik.
A futam részletes összefoglalója az alábbiakban olvasható.
Napos időben, 24 Celsius-fokos levegő- és 52 fokos aszfalthőmérséklet mellett sorakoztak fel az autók a rajtrácsra a 2022-es szezon utolsó előtti Forma-1-es futamára, a Sao Pauló-i Nagydíjra.
A sprintfutamon aratott győzelmét követően George Russell indulhatott az első helyről a Mercedesszel csapattársa, Lewis Hamilton elől. A második sort a Red Bull bérelte ki az interlagosi rajtrácson Max Verstappennel és Sergio Perezzel, a Ferrari legjobbja Charles Leclerc volt az ötödik rajtkockában. Csapattársát, Carlos Sainzot öt hellyel hátraküldték egy korábbi motorcsere miatt, így a hetedik helyről kezdhetett, a két vörös autó közül pedig Lando Norris indulhatott a McLarennel. A legjobb tízből várhatta a piros lámpák kialvását a hivatalosan pole-pozíció Kevin Magnussen (Haas), Sebastian Vettel (Aston Martin) és Pierre Gasly (AlphaTauri).
A rajtsorrendet a sprint után Fernando Alonso (Alpine) utólagos időbüntetése is befolyásolta, Cunoda Juki pedig a bokszból kezdett az AlphaTaurival, mert a parc fermé alatt alkatrészeket cseréltek autójában.
A Pirelli szerint a leggyorsabb stratégiák száraz időben a két kiállásos taktikai változatok lehettek volna a 71 körös futamon, lágy-közepes-közepes vagy lágy-közepes-lágy gumis etapokkal. A gumiszállító számítása alapján az egy kiállás egyértelműen lassabb megoldásnak tűnt.
A rajthoz választott gumik megoszlása:
- lágy: a két Mercedes, a két Red Bull, a két McLaren, Sebastian Vettel (Aston Martin), Pierre Gasly (AlphaTauri), a két Alfa Romeo, Esteban Ocon (Alpine)
- közepes: a két Ferrari, a két Haas, Lance Stroll (Aston Martin), Nicolas Latifi (Williams), Cunoda Juki (AlphaTauri), Fernando Alonso (Alpine)
- kemény: Alexander Albon (Williams)
another day, another race ✌️ pic.twitter.com/puDwQUEZ9J
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) November 13, 2022