A Forma-1-es Abu-dzabi Nagydíjat követően a mezőny még a közel-keleti versenypályán maradt, ugyanis egy tető alatt Pirelli-tesztet és a fiatal pilóták gyakorlását is megejtették. A gumigyártónak azonban mindig jól jön, ha fejlesztéseit élesben is kipróbálhatja.

Épp ezért igazán mély téli álomra nem fog elvonulni a Forma-1, néhány csapat ugyanis besegít majd az olaszoknak. Decemberben és februárban több istálló is pályára gurul majd, a legtöbben pedig Európában, hidegebb körülmények között teszik mindezt. A helyszínválasztásoknál azért igyekeztek olyan aszfaltcsíkokat választani, ahol még ezzel együtt is értékelhető munka végezhető.

A tesztsorozatot a franciaországi Paul Ricard pályán kezdi az Alfa Romeo, akik az átmeneti és az esőgumikat próbálgatják majd. Ugyanezt teszi majd a Ferrari is két nappal később Fioranóban, az évet pedig az AlphaTauri zárja a portugáliai Portimaóban, ők a slickeket fogják tesztelni.

Januárban mindenki pihenhet, de február elején, még a 2023-as szezon indulása előtt folytatódnak a gumitesztek. A sort a Mercedes kezdi Franciaországban február elsején és másodikán száraz gumikon, a következő két napban pedig az AlphaTauri váltja őket vizes aszfalton. Az utolsó tapasztalatszerzési lehetőségen közösen vesz részt az Aston Martin és a Mercedes a spanyolországi Jerezben február 7-8-án, mielőtt bemutatnák a 2023-as F1-es versenygépeket.

Látható, hogy csak öt csapat vesz részt a teszteken. „Megkérdeztük őket, hogy elérhetőek-e. Voltak, akik válaszoltak” – mondta erről a Pirelli F1-es főmérnöke, Simone Berra. Hozzátette, bizonyos szempontból rugalmasak lesznek ezek a tesztek: mivel fő céljük a nem száraz keverékek próbálgatása, mindenhol ott lesznek az átmeneti és az esős gumik, legfeljebb majd alkalmazkodnak a nedves időjáráshoz.