Az elmúlt években több olyan Forma-1-es futam is volt, ahol valaki toronymagasan kiemelkedett a mezőnyből, és gyakorlatilag valódi ellenfelek nélkül, kényelmesen bekocsikázott az első helyen a célba. Ez az, amit a sportág vezetői nem szeretnek látni, és a létező eszközökkel szeretnék ennek csökkenteni az esélyét. Nemrég nyíltan felmerült az is, hogy az állítható hátsó szárnyhoz hasonlóan egy aerodinamikai elem lassítaná az élen haladót, hogy szorosabb legyen a meccs a győzelemért.

Az ötlet eredetileg nem így indult, a terv ugyanis az volt, hogy akár széles körben is engedélyezhetnék az aktív aerodinamikai eszközöket 2026-ra. Ezzel kevesebb üzemanyagot fogyaszthatnának az autók, ugyanis egyenesekben mehetnének kis légellenállással, ám a kanyarokban, féktávokon újra a nagy leszorítóerős beállítások lépnek életbe.

Ebből indult ki az élen álló pilóta lassításának ötlete. „Nem mondom, hogy ezt fogjuk csinálni, de lehetőség nyílhat rá” – mondta ezzel kapcsolatban Ross Brawn leköszönő F1-sportigazgató.

Örülnél, ha bevezetnének egy ilyen rendszert az F1-ben?
Igen, izgalmasabb csaták lehetnének az első helyért
13% (150)
Nem, ez a sportág megcsúfolása
87% (976)