2026-tól jelentősen egyszerűsödnek a Forma-1-es erőforrások, új szabályok lépnek életbe. A motorszállítóknak több időpontot is kiírtak még 2022-ben, hogy hivatalosan is kötelezzék el magukat az új korszakra, így részt vehetnek az egyeztetéseken. Az első, október 15-ei időpontra még csak kevesen jelentkeztek, de a későbbi, novemberre tolt dátumra már minden motorszállító aláírta a vonatkozó dokumentumot – köztük az Audival, a Hondával és a Red Bull Powertrainsszel -, csak a Ferrari hiányzott a sorból.

Abban valószínűleg senki sem kételkedik, hogy a Ferrari is ott lesz a 2026-os Forma-1-es mezőnyben. Azzal viszont, hogy nem jelentkeztek időben, kitették őket a 2026-os Motoregyeztető Bizottság üléséről.

A maranellóiak a RacingNews365 szerint azért nem kötelezték még el magukat formálisan, mert nekik nem fér össze az, hogy a Honda mellett a Red Bull Powertrainst is önálló motorgyártóként kezelik, holott az energiaitalosok „csak” japán tollakkal ékeskednek. A frissen érkező motorgyártók kedvezményei pedig szerintük nem járnának sem a Red Bullnak, sem a Hondának.

Közben a Honda részéről a versenyrészleg elnöke tisztázta, hogy a szellemi tulajdonjogok visszakerültek a Red Bulltól a Hondához azzal, hogy a Honda önállóan vesz részt a 2026-os előkészületekben, így ők nem látnak problémát a Ferrari által vitatott kérdésben.

Azóta a maranellóiak is engedtek a lap információi szerint, és regisztráltak 2026-ra, így a következő esedékes megbeszélésen már ők is jelen lehetnek.