A Forma-1 megvásárlásával gyarapította volna tovább eddig meglévő sportérdekeltségeit Szaúd-Arábia, ugyanis – mint arról a Bloomberg anonim forrásokra hivatkozva beszámolt – a királyi vagyonkezelő vállalat 20 milliárd dollárért, azaz több mint 7 200 milliárd forintért vette volna át az irányítást a Liberty Mediától, ám az amerikai cég még a tavalyi év elején visszautasította az ajánlatot.
Jól mutatja, mennyire komolyan gondolták szándékaikat a szaúdiak, hogy jóval többet fizettek volna a Forma-1-ért, mint amennyit valójában ér. A sportág piaci értéke az elmúlt négy évben megduplázódott, így 15,2 milliárd dollárra nőtt, ami már közel három és félszerese annak a 4,4 milliárd dolláros összegnek, amennyiért a Liberty Media 2017-ben átvette a sorozatot.
Szaúd-Arábiában 2021 óta rendeznek nagydíjat, ám az országot finoman szólva számos kritika érte már akkoriban is, mondván, a sport mögé bújva próbálják eltussolni az ottani emberi jogi állapotokat. Ennek ellenére támogatói fronton is az F1 közvetlen közelébe került a közel-keleti ország azzal, hogy 2020-ban az Aramco állami olajvállalat szponzori szerződést kötött a szériával.
Évekig a naptárban marad a dzsiddai utcai pálya
Idén márciusban már harmadik alkalommal fogják megrendezni a Szaúd-arábiai Nagydíjat a dzsiddai utcai pályán, mely a jelek szerint 2027-ig biztosan része lesz az F1-es naptárnak. Várhatóan ugyanis ekkorra készül el egy hatalmas autóipari és szórakoztató komplexum részeként a korábban már tervezett, állandó aszfaltcsík Rijád külvárosi részén.
A Motorsport.com-nak megerősítették a szervezők, számukra továbbra is a biztonság a legfontosabb, utalva arra, hogy a tavalyi hétvégét annak a rakétatámadásnak az árnyékában bonyolították le, mely a közeli Aramco-olajfinomítót érte. „Promóterként a mi feladatunk annak biztosítása, hogy az emberek biztonságban érezzük magukat a pályán és a városban” – mondta Martin Whitaker, a Saudi Motorsport Company vezére.
2024-ben ráadásul Szaúd-Arábiában veszi kezdetét a Forma-1-es idényt, helyet cserélve a versenynaptárban az Ausztrál Nagydíjjal, hogy a verseny ne ütközzön a ramadánnal, amit március 10-e és április 9-e között tartanak.