Annak ellenére, hogy február 3-án, magyar idő szerint délután 3-tól kezdődik a Red Bull 2023-as Forma-1-es szezont indító New York-i eseménye, már pontosan lehet tudni, mire készülnek az energiaitalosok. A rendezvény a várakozásoknak megfelelően nemcsak egy autó, illetve annak festésének bemutatója lesz, hanem egy nagy bejelentés is történik majd.
Mindezt onnan lehet tudni, hogy az érintettek néhány médiumnak, illetve hírügynökségnek már előre elküldték sajtóközleményüket. Porszem került azonban a gépezetbe, ugyanis az olasz ANSA hírügynökség publikálta csütörtök este a közleményt – az eredeti tervek szerint azonban csak péntek délután jelenhetett volna meg a hír, miszerint
a Red Bull a Ford partnere lesz a 2026-os szezontól kezdődően.
Mindez azt jelenti, hogy a Red Bull 2025 végéig marad a Hondával partnerkapcsolatban, a japánoknak – amennyiben az új korszakban is maradni akarnak az F1-ben – új partnert kell keresniük.
A Fordnak a Milton Keynes-i alakulattal egyébként már van közös története: 2004-ben az amerikai autógyártó kezében lévő Jaguar csapatát épp a Red Bull vette meg, beleértve az angliai központot is, mely máig az istálló főhadiszállása. A két márka logója együtt már a 90-es években is feltűnt a Forma-1-ben, amikor a Ford a Sauber motorszállítója, a Red Bull pedig a csapat szponzora volt.
Gazdag története van egyébként a Fordnak az F1-ben, a sportág egyik legsikeresebb motorja, a Cosworth DFV V8 is az ő nevükhöz fűződik. Az 1967-ben bemutatott erőforrás továbbfejlesztett változatait egészen a turbókorszak hajnaláig, a 80-as évek közepéig használták istállók, 155 futamgyőzelmet szerezve ezzel. A gyártó utolsó győzelmét a 2003-as Brazil Nagydíjon aratta, Giancarlo Fisichella Jordanjében kékoválos V10-es dolgozott.