A Haas, a Red Bull, a Williams, az Alfa Romeo és az AlphaTauri, valamint nem sokkal a McLaren után az Aston Martin is leleplezte 2023-as Forma-1-es autóját, az AMR23-ast.
The grand reveal.
Welcome to the world, #AMR23. 💚#NewEnergy pic.twitter.com/ov9tWW7dZP
— Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) February 13, 2023
Az ezen a néven harmadik szezonjára készülő silverstone-i alakulat az átbrandelés óta nem remekelt, általában a közelében sem jártak a Racing Point-os csúcspontoknak, tavaly 55 ponttal mindössze a konstruktőri verseny 7. helyén zártak.
Ám nem is rövid távon gondolkodnak, az elmúlt időszakban óriási infrastrukturális fejlesztések zajlottak és zajlanak a háttérben, hogy végül egy, a nagyokéhoz mérhető, vadonatúj központot építsenek fel. Ennek ugyan csak egy részét adják át idén – a mai bemutatót viszont már ott tartották -, de Lawrence Stroll és társai befektetése előbb-utóbb gyümölcsöt fog hozni, legalábbis ezt remélik.
Kattints a képre, galéria nyílik!
Erről sikerült meggyőzni Fernando Alonsót is, hiszen a 41 éves veterán az Aston Martinhoz igazolt az Alpine-tól, hogy átvegye a 2022 végén visszavonult négyszeres világbajnok Sebastian Vettel helyét.
A mára minden idők legtapasztaltabb Forma-1-es versenyzőjévé vált kétszeres bajnok a tulajdonos fia, Lance Stroll mellett versenyez majd. Bár Alonso a leigazolása óta sok udvarias, szép nyilatkozatot tett a 24 éves kanadai versenyzőről, kérdés, egy garázson belül, és főleg a pályán hogy férnek majd meg, hiszen tavaly is volt egy komoly incidensük Austinban.
„Nagyon motivált vagyok, és tetszik, amit látok” – mondta Alonso az Aston Martinról. „Ez a csapat nem elégedett a negyedik hellyel, a harmadik hellyel, a másodikkal. Ezt érzem itt. De irreális elvárások sincsenek, tudják, hol tartunk.”
„Tudjuk, hogy tavaly három csapat tudott körön belül befutni, a Red Bull, a Ferrari és a Mercedes. Mindenki más körhátrányban végzett, beleértve a McLarent és az Alpine-t is, amelyik a negyedik lett a bajnokságban. Azt is tudjuk, hogy ilyen lemaradásokat a Forma-1-ben nem lehet behozni egy-két hónap alatt. De meglátjuk, hogy jó szezonunk lehet-e, igyekszünk élvezni a versenyzést, legyen jó a megbízhatóság, és igyekezzünk fejlődni az év során” – folytatta a spanyol.
„Illúzióim nincsenek, nem állíthatom, hogy győzelmekért fogunk küzdeni idén, hazudnék, ha ezt mondanám. De szeretnénk egy jó autóval kezdeni, aztán arra építkezni a szezon során. Talán az év második felében közelebb kerülhetünk az élhez, és ha adódik valami lehetőség, változékony körülmények ilyesmi, igyekszünk nem elszalasztani azt. De kezdetben nehéz futamokra számítok, amíg ki nem tapasztaljuk, milyen beállításokkal megy jól.”
A spanyol kitért arra is, hogy a csapatváltás után nem jön jól számára, hogy a téli tesztelés alig három napot tesz ki.
„Tudom, hogy Bahreinben nem leszek 100%-os, Dzsiddában sem, talán még Ausztráliában sem. Nem igazán fair ez. Szerintem nincs másik sportág, ahol a világbajnokság előtt másfél napot lehetne csak gyakorolni. De Lance személyében azért van egy mércém, kezdettől tudom, hogy mi a 100%, mihez kell közelebb jutnom. Meglátjuk. Ha idén sikerül jó alapokat lerakni, jövőre már komolyabb esélyünk lehet dobogós helyekért, győzelmekért küzdenünk. Úgy vélem, nem az idei lesz a valós formánk.”