A Ferrari számára hagyományosan csakis a végső győzelem lehet a cél, ám a maranellói alakulat – az ígéretes kezdés ellenére – tavaly is kudarcot vallott e tekintetben, a Red Bull és Max Verstappen a korábban a Mercedestől, a Vettel-korszakban ugyancsak a Red Bulltól, még korábban pedig épp a schumacheri Ferraritól látott dominanciával győzött mind a konstruktőri, mind az egyéni versenyben.
Az újabb kudarcba bele is bukott a csapatfőnök, a 2019 óta folyamatosan „fiatal csapatot”, „újjáépítést” emelgető Mattia Binotto, helyét pedig az alsóbb kategóriákban való bizonyítás után előbb a Renault-nál, majd az Alfa Romeónál dolgozó Frederic Vasseur vette át 2023-ra.
Míg a főnök személye változott, a pilótapáros maradt, a vörös autót idén is a monacói Charles Leclerc – tavaly Max Verstappen mögött 146 egységgel lemaradva, 308 ponttal 2. – és a spanyol Carlos Sainz – 2022-ben 246 ponttal 5. – vezeti majd.
Meet SF-23, #Tifosi!
Introducing our 2023 challenger 🏎 #SF23 pic.twitter.com/O9uNS7mAIC
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) February 14, 2023
Az SF-23-asra keresztelt idei modellt kedd délelőtt házi tesztpályáján, Fioranóban, lelkes közönség előtt leplezte le az olasz csapat, ahol aztán a pénzfeldobásos döntés után délben előbb Leclerc, majd rögtön utána, az ülés- és biztonságiöv-cserét követően Sainz is meghajtotta azt.
„A cél egyértelműen a győzelem. Ez vezérel engem és a teljes csapatot is. Izgatottan várom, hogy újra autóba ülhessek, és újra a bajnoki cím megszerzéséért küzdhessek!” – mondta Leclerc a leleplezés előtt.
„Jó érzés. Különleges. Minden simán ment. Két kör után nyilván nem lehet részletekbe menni, de mérnököknek rögtön visszajelzéseket adtam. Az autó simán, jól ment, eddig minden jó” – nyilatkozta immár az első körök után a monacói.
Charles Leclerc takes the 2023 Ferrari out on track for the first time! 🤗 pic.twitter.com/S2CIvcAbWa
— Sky Sports F1 (@SkySportsF1) February 14, 2023
„Borzasztó sokat dolgoztunk, na jó, én még nem, későn érkeztem, kevéssel járultam hozzá, de azt így is érzem, hogy mennyi munka ment ebbe az autóba, és hogy most kezdődik egy új fejezet, amikor a gyártól a versenycsapathoz kerül a modell. Nagyszerű érzés ez, olyan, mint visszatérni az iskolába, és azt is látom, hogy mindenki büszke az eddig elvégzett munkájára, ami pedig nagyon fontos a csapat egész évre szóló motivációja tekintetében. Hosszú idényünk lesz, de ez kulcsfontosságú a teljesítményünk szempontjából” – magyarázta az új főnök, Vasseur.
A francia odaszúrt a valódi új autó helyett csak virtuálisan, vagy épp pusztán a festéssel „új” autókat bemutató riválisoknak is: „Ez most most nagyon jó érzés, nem úgy, mint másoknál, akik csak online vagy virtuálisan mutatták meg. Engem nagy büszkeséggel tölt el, hogy egy nagy eseményen, vendégekkel, a tifosók előtt, végül a pályán mutatjuk meg az autót, ennél jobban nem lehet indítani az szezont.”
Az idei évtől az Aston Martinnál vezető Fernando Alonsóhoz hasonlóan Vasseur is kitért a háromnapos téli tesztelés rövidségére:
„Három nap egyrészt hosszú, másrészt viszont semmi. Két pilótával az fejenként másfél nap. Nyilván edzettek előtte is, de semmi sem pótolhatja az igazi autót, az igazi vezetést. És ott már az eredményekre irányuló nyomás is meglesz, ami teljesen más. De meggyőződésem, hogy készen állunk. Mindent három nap alatt kell megnéznünk az autót illetően, de szerintem menni fog.”
A korábbi 2023-as Forma-1-es autóbemutatókat itt találod. Kattints!