A Renault a 2008-as szingapúri bundázás napvilágra kerülése után fülét-farkát behúzva távozott az F1-ből, ám a háttérbeli, motorszállítói szerepvállalás után 2016-ra gyári alakulatként tértek vissza. Akkor 3-4 éven belülre ígérték a bajnoki címért való küzdelmet, de az enstone-i alakulat a 2021-es, Alpine-ra való átbrandelés óta is csak a középmezőny szereplője.
Miután a rutinos Fernando Alonsót, valamint az általuk kinevelt reménységet, Oscar Piastrit is sikerült elveszíteniük – tavaly nyáron előbbi az Aston Martinhoz, utóbbi a McLarenhez igazolt 2023-ra –, a csapat Esteban Ocon mellé keresett és talált egy másik francia pilótát a Red Bullnál/AlphaTaurinál évek óta kallódó Pierre Gasly személyében.
Az új felállással egészen franciává tett alakulat a 2022-es konstruktőri – távoli, 342 ponttal(!) Mercedes mögötti, alig 14 egységgel a McLaren előtti – 4. helyről lépne előbbre idén, ehhez pedig az A523-ast adja majd a versenyzők alá.
A hét elején Silverstone-ban már megfuttatott autót a csapat a mezőnyből utolsóként, csütörtök késő este leplezte le. Az alakulat egyébként – a korábbiakhoz hasonlóan – kétféle fényezéssel indítja majd az A523-ast, az első három hétvégén a főszponzor BWT rószaszínjében fut majd a modell, utána állnak át a szezon túlnyomó részében bevetni tervezett, alapvetően francia versenykék fényezésre.
Kattints a képre, galéria nyílik!
A motorszállító és anyacég Renault főnöke, Luca de Meo a bemutatón is elismerte, hogy óriási volt a lemaradásuk „a nagyokhoz képest”, bőven lesz hova fejlődniük.
„Azért előrébb léptünk az első két évünkben. Úgy látom, hogy a csapat kezd összeállni, egyre erősebb lesz. Én bízom benne, hogy folytatódni fog ez a trend. A célunk az, hogy közelebb kerüljünk az élmezőnyhöz. Hosszú távra tervezünk az F1-ben, topcsapatot, stabil csapatot akarunk építeni” – kezdte a cégvezér.
„Laurent-nal (Rossi, csapat-vezérigazgató), Otmarral (Szafnauer, csapatfőnök), Pattel (Fry, technikai igazgató), mindenkivel elbeszélgetve úgy látom, hogy egyre erősebb ez a stáb együtt. Úgy gondolom, jól alakult a tél számukra, nagyjából problémamentesen folyt a munka. Tavaly komoly lemaradásunk volt, ha jól emlékszem, 250 pont körüli. Ez nagy hátrány, szóval van hová fejlődnünk. Ez is a cél, és Esteban és Pierre talán hoz is majd pár dobogót, melyek megédesíthetik a vasárnapjainkat” – folytatta.